//
کدخبر: ۱۶۷۶۱۲ //
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

مصوبات کارگروه تسهیل در یزد تثبیت ۴۵ هزار شغل را به‌دنبال دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: مصوبات این جلسه، تثبیت ۴۵ هزار شغل در سطح استان را به دنبال داشته است.

مصوبات کارگروه تسهیل در یزد تثبیت ۴۵ هزار شغل را به‌دنبال دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا علمدار یزدی عصر امروز در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به مشکلات صنایع استان یزد اظهار داشت: مشکلات واحدهای صنعتی استان یزد بر اساس آنچه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شده، ابتدا مربوط به مشکلات بانکی به ویژه تسهیلات رونق تولید است.

وی عنوان کرد: بدهی به تأمین اجتماعی و درخواست برای بخشودگی جرائم همچنین مسائل و مشکلات مالیاتی به ترتیب رتبه دوم و سوم درخواست ها و مشکلات صنایع استان یزد را به خود اختصاص داده است.

علمدار یزدی با بیان اینکه نساجی، ۸۳ درصد از صنایع استان را تشکیل می دهد، بیان کرد: مصوبات بسیاری در این بخش و سایر صنایع در کارگروه ها داشته ایم که این مصوبات باعث تثبیت اشتغال ۴۵ هزار نفر در استان یزد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان یزد اظهار داشت: در پرداخت مستقیم و رونق تولید و ... رتبه پنجم کشوری از نظر تعداد و رتبه نهم از نظر مبلغی را دارا هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه معدن ظرفیت اسمی بهره برداری ۶۰ میلیون تن و ذخیره قطعی معادن نیز یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تن است و دومین استان معدنی کشور هستیم ضمن اینکه در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه اول را داریم به نحوی که یزد اکنون دارای ۵۰ نوع ماده معدنی است.

علمدار یزدی با بیان اینکه خوراک ۵۰ درصد واحدهای تولیدی کشور در یزد تامین می شود، افزود: رتبه اول بهره برداری معدن در کشور از آن استان یزد است.

وی در مورد بازرگانی خارجی نیز خاطرنشان کرد: در بازرگانی خارجی جزو هشت استان برتر در زمینه صادرات غیرنفتی هستیم به نحوی که رشد صادرات استان یزد در ۱۶ سال گذشته نسبت به میانگین کشوری دو برابر بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در مورد تفویض اختیار به استانها به عنوان یکی از تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بخش تفویض اختیار ثبت سفارشات تاکنون ۹۰۰ پرونده تایید سفارش شده و از نظر تعداد تاییدی ها رتبه هفتم کشور را داریم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان