//
کدخبر: ۱۶۵۷۴۱ //

تاکسیران‌های قم، دانشجو می‌شوند

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم از راه‌اندازی رشته تاکسیران حرفه‌ای و شهرشناسی خبر داد.

تاکسیران‌های قم، دانشجو می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی عزتی در بازدید از غرفه شهرداری قم در نمایشگاه «شکوه چهل ساله» که در مصلی قدس برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از تاکسیرانان قم مدارک دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس دارند و تعدادی از تاکسیرانان تقاضای ادامه تحصیل داشتند، اقداماتی در این راستا انجام دادیم.

وی ادامه داد: همکاری خوبی که دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بنابر دستور شهردار قم داشت و همچنین با پیگیری‌های انجام شده که به نتیجه رسید، برای ترم مهرماه ۹۸ تاکسیرانان می‌توانند جهت ادامه تحصیل ثبت نام کنند که اطلاع رسانی‌ها نیز متعاقباً انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم تصریح کرد: امیدوار هستیم تاکسیرانانی که مدرک تحصیلی دیپلم دارند، در مهرماه سال آینده، در رشته تاکسیران حرفه‌ای و شهرشناسی برای مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

عزتی با اشاره به انجام مقدمات لازم برای راه‌اندازی تاکسی زائر عنوان کرد: اخلاق‌مداری، شهرشناسی، مسائل فنی خودروها و تعاملی که باید بین راننده و مسافر وجود داشته باشد، ازجمله مباحثی است که در رشته تاکسیران حرفه‌ای و شهرشناسی ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاکسیرانانی که در این رشته دانشگاهی ادامه تحصیل خواهند داد، به دو زبان انگلیسی و عربی در حد ابتدایی آشنا خواهند شد تا بتوانند با زائران دیگر کشورها ارتباط برقرار کرده، در جابه‌جایی آنها خدمات بهتری ارائه کنند و ما نیز طرح تاکسی زائر را به شکل بهتری انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به شهریه این دانشگاه گفت: با توجه به صحبت‌های انجام شده، قرار است در ترم اول حداقل شهریه از تاکسیرانان دریافت شود و حتی یک مقدار تخفیف اختصاص یابد؛ اگر هم افرادی در دادن شهریه مشکل دارند، بخشی از آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

عزتی عنوان کرد: تعداد زیادی از تاکسیرانان قم تحصیل کرده هستند و با توجه به اینکه قصد داریم طرح تاکسی زائر را راه‌اندازی کنیم، حضور در این دانشگاه برای آنها مفید خواهد بود و مورد استقبال این قشر قرار می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۷۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان