//
کدخبر: ۱۲۹۳۰۲ //

۳۵۰ هزار ظرفیت دانشگاه علمی و کاربردی در سال جاری "خالی" است

رییس دانشگاه علمی و کاربردی با اشاره به ظرفیت 400 هزار نفری این دانشگاه در سال جاری، گفت: امسال به دلیل تغییر نظام آموزش و پرورش، با ورود 50 هزار دانشجو، کمترین ورودی‌های دانشگاه علمی و کاربردی را خواهیم داشت.

۳۵۰ هزار ظرفیت دانشگاه علمی و کاربردی در سال جاری "خالی" است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمد حسین امید ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل اینکه پیش بینی کردیم دانشجویان سال آخر دانشگاه علمی و کاربردی در حوزه نوآوری، شرکت تاسیس کنند، لذا دانشگاه علمی کاربردی نیز برای رونق کسب و کار آنها تسهیلات ارزان قیمت ارائه می‌دهد و توصیه ما به دانشجویان این است که با مراجعه به مراکز نوآوری که در کنار مراکز علمی کاربردی فعال هستند و پیگیری ایده‌های خود، نسبت به تاسیس شرکت اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری پایین ترین میزان ورودی به دانشگاه علمی و کاربردی را داریم به دلیل اینکه نظام جدید آموزش و پرورش نظام تغییر کرده است در نتیجه خروجی از هنرستان نداریم و فقط از فارغ التحصیلان هنرستانی سال قبل وارد این دانشگاه می‌شوند. بطوریکه در دوره کاردانی به کارشناسی حدود 50 هزار دانشجو وارد دانشگاه علمی کاربردی خواهند شد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در حالی تعداد 50 هزار دانشجو برای سال جاری وارد این دانشگاه می‌شوند که تعداد 400 هزار ظرفیت در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد و این وضعیت در سال آینده جبران خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۳۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان