//
کدخبر: ۱۶۵۰۴۶ //

بارندگی در خراسان جنوبی موجب آبگرفتگی معابر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به شروع بارندگی های شدید از عصر امروز (یکشنبه) در شهرستان های بیرجند، زیرکوه و قاینات شاهد وقوع روان آب و آبگرفتگی هستیم.

بارندگی در خراسان جنوبی موجب آبگرفتگی معابر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سید ابوالحسن میرجلیلی یکشنبه شب اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی در خصوص شدت فعالیت سامانه بارشی 73 تیم امدادی در استان آماده باش و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. 
وی بیان کرد: اولویت اول در حال حاضر خدمات رسانی و نه برآورد خسارت است و در حال حاضر خسارت خاصی هم گزارش نشده اما فردا صبح میزان دقیق خسارت ها مشخص می شود. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اثر آبگرفتگی برخی محورهای مواصلاتی روستایی در شهرستان های زیرکوه و قاینات مسدود شده بود که در کمتر از ساعتی توسط راهداران بازگشایی شد. 
وی ادامه داد: بارندگی و روان آب به برخی از ایل راه ها و راه های روستایی هم خسارت هایی وارد کرد که در حد آب شستگی بوده و با تلاش راهداران مشکلات رفع شده است. 
میرجلیلی با اشاره به کاهش دما بعد از بارندگی و وقوع سیلاب های احتمالی گفت: پیش بینی می شود برخی محورها با کندی عبور و مرور مواجه شود که در همین راستا با تمامی دستگاه های خدمات رسان برای آمادگی مساجد و مکان های بین راهی هماهنگی شده تا اگر محوری مسدود شد افراد در راه مانده اسکان داده شوند. 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ محوری در استان مسدود نیست ادامه داد: موارد جزئی در کمترین زمان ممکن با تلاش راهداران رفع شده است. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی گفت: به دستور شخص استاندار همه نیروهای ستادی و امدادی از ظهر امروز تا 48 ساعت آینده در حال آماده باش هستند. 
وی اظهار داشت: هم اکنون امدادگران جمعیت هلال احمر، آتش نشانان، تکنسین های اورژانس، راهداران و واحدهای پلیس راه با آماده باش کامل در حال خدمت رسانی هستند. 
میرجلیلی از مردم خواست ضمن به کارگیری تمهیدات لازم هنگام بارش شدید باران یا برف از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. 
بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید و بارش باران تا فردا شب (دوشنبه) ادامه دارد و بارندگی ها در این مدت می تواند سبب وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر شود. 
سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به ناپایداری جوی از امروز (یکشنبه) تا سه شنبه در استان های شرق و جنوبشرق کشور خواستار به کارگیری تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی شد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان