//
کدخبر: ۱۶۴۸۰۰ //

موج جدید برف و باران در راه گیلان

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش 14 درجه‌ای دمای هوا، بارش باران، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها خبر داد.

موج جدید برف و باران در راه گیلان
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ توده‌هوای سرد و بارشی از امشب در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا 5 تا 14 درجه سلسیوس کاهش می‌یابد افزود: از امشب با شمالی شدن جریانات به‌تدریج شرایط برای ابرناکی، مه‌آلود بودن هوا، کاهش دما، وزش باد و بارندگی تا روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات و دامنه‌ها به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود گفت: از امشب تا روز دوشنبه در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه وزش باد در ارتفاعات و نواحی ساحلی شدید پیش‌بینی می‌شود افزود: مسؤولان و مردم تمهیدات لازم را جهت به حداقل رساندن خسارات به عمل‌آورده و بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغ داری‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه با تأکید بر اینکه در این مدت دریا مواج و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست گفت: از روز یک‌شنبه با تقویت ناپایداری‌ها، بارش در اکثر نقاط استان و به‌ویژه در نواحی مرکزی و شرقی از شدت بیشتری برخوردار است و امکان آب گرفتی معابر نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد محورهای کوهستانی وجود دارد گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی رادارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئوولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

وی با بیان اینکه مسؤولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسؤولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر کندد و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان