//
کدخبر: ۱۶۴۶۴۳ //

بارش باران و برف در ۵ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در استان‌های قزوین، زنجان، اردبیل، گیلان و غرب مازندران خبر داد و گفت:‌ از امروز تا ۱۶ بهمن‌ماه برای جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران و برف در ۵ استان کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

احد وظیفه اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور افزایش ابر، بارش باران و برف و وزش باد در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های البرز غربی در استان‌های قزوین و زنجان خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که بعد از ظهر امروز (شنبه ۱۳ بهمن‌ماه) با شمالی شدن جریانات در غرب سواحل دریای خزر، بارش باران به همراه کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود، گفت: با گسترش و جریان‌های جنوبی روی دریای عمان، از امروز تا روز سه‌شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) برای مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور رگبار باران و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: فردا (یکشنبه ۱۴ بهمن‌ماه) با تقویت سامانه بارشی، ضمن کاهش محسوس دما، گستره فعالیت آن در اکثر مناطق کشور به جز جنوب غرب را در بر می‌گیرد.

به گفته وی، پس‌فردا (دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه) بارش در نیمه غربی کشور خاتمه می‌یابد و در نیمه شرقی، بخش‌هایی از مرکز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان گفت: فردا هوای تهران نیمه‌ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۰ و سه درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که هوای تهران در روز دوشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و یک درجه سانتیگراد باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان