//
کدخبر: ۱۶۰۹۲۱ //

ممارست در کنار تفکر می تواند منجر به خلاقیت شود

بشیر نظری طراح، نقاش و مدرس دانشگاه در نشست تخصصی خلاقیت و راه های پرورش آن گفت: ممارست در کنار تفکر می تواند منجر به خلاقیت شود.

ممارست در کنار تفکر می تواند منجر به خلاقیت شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست تخصصی "خلاقیت و راه های پرورش آن در هنرهای تجسمی"  در سالن همایش های حوزه هنری کرمانشاه به کار خود پایان داد.

به گزارش فرتاک نیوز به نقل از مسئول خانه کاریکاتور، این نشست با حضور اساتید هنر، آقایان فریبرز عباسیان گرافیست و مدرس دانشگاه، استاد بشیر نظری طراح، نقاش و مدرس دانشگاه و استاد مهرداد نوری طراح و نقاش و با همراهی هنرمندان و هنرجویان هنرهای تجسمی برگزار شد.

دوست محمد مسئول خانه کاریکاتور گفت: در این همایش استاد بشیر نظری ضمن اشاره به اینکه، فقدان خلاقیت در اکثر عرصه های هنری ملموس است افزود: در پرورش خلاقیت عوامل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و محیطی هم می تواند تاثیر گذار باشد.

بشیر نظری با اشاره به شعار هانیبال الخاص با محوریت تمرین و ممارست گفت: پر کاری و تمرین زیاد در کنار تفکر می تواند منجر به خلاقیت و نوآوری شود.

استاد نظری در ادامه به اصول اساسی اشاره کرد که می تواند در رشد و پرورش خلاقیت تاثیر گذار باشد.

همچنین استاد فریبرز عباسیان طراح، گرافیست و مدرس دانشگاه نیز با اشاره به اینکه خلاقیت یک موضوع علمی است و باید چارچوب آن را مطرح کنیم، یادآور شد: اگر فقط به تجربیات و یافته های شخصی اکتفا کنیم، شاید اطلاعات نادرستی به مخاطبین انتقال دهیم.

وی تکنیک هایی همچون جانشینی، ترکیب، اقتباس، تغییر دادن، اصلاح و بزرگ کردن، حذف، کاهش و غیره را بعنوان راه هایی برای پرورش خلاقیت در هنرمندان برشمرد.

استاد مهرداد نوری طراح و نقاش ضمن اشاره به تجربه و پشتکار فراوان در زمینه نقاشی و آموزش در سبک های رئالیسم ، ابستره و.... گفت: با تمرین زیاد و اتود زدن مداوم با هر ابزار و متریالی می شود به اصل خلاقیت دست یافت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان