//
کدخبر: ۱۵۹۴۶۰ //

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مشهد برگزارشد

مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه شب در مشهد برگزار شد.

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مشهد برگزارشد
به گزارش فرتاک نیوز،

 در این مراسم که در حسینیه فرهنگیان مشهد برگزار شد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اعضای خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

یاسر هاشمی رفسنجانی در این مراسم گفت: از پدر چیزی جز محبت مردم برای ما به ارث نرسید و امیدواریم بتوانیم قدردان این میراث ماندگار باشیم.

وی با بیان اینکه مرحوم پدر در طول عمر خود همواره با مردم و جامعه نخبگان ارتباط داشت افزود: آیت الله هاشمی سعی می کرد در میان مردم باشد و از تفکر تحصیل کرده ها نیز استفاده کند.

وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی مدام ارتباط مردمی خود را حفظ می کرد، در جامعه و خطبه های نماز جمعه با مردم صحبت می کرد و به نظر مردم توجه داشت و البته ارتباط خود را با جامعه نخبگان کشور نیز حفظ کرد.

فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی به نقش مهم رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: با توجه به شجاعت و تدبیر آیت الله هاشمی و اعتمادی که به ایشان وجود داشت تا جانشینی فرماندهی کل قوا پیش رفت.

وی افزود: امام خمینی (ره) آیت الله هاشمی رفسنجانی را تا سطح عالی فرماندهی جنگ پیش برد و در عین حال ایشان به عنوان یک فرمانده جنگی به امام راحل می گفت من می روم تا به صلح دست یابم و نگاه درونی وی به پایان جنگ بود اما معتقدم بعد از ایشان هر فرمانده پائین تر به فکر جنگ و پیشبرد آن بود.

فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی همچنین اظهار داشت: شخص آقای هاشمی در یک جریان سیاسی شکل نگرفت با وجود اینکه به دنبال قوام و شکل گرفتن احزاب بود اما خود هیچوقت در یک حزب شکل نگرفت.

وی گفت: در انتخابات سال 1376 که به پیروزی آقای خاتمی منجر شد ایشان در خطبه نماز جمعه نزدیک به آن انتخابات طوری صحبت کردند که به نوعی منجر به حمایت از آقای خاتمی و انتخاب وی و حمایت از نظر اکثریت مردم شد اما در عین حال خود ایشان به آقای ناطق نوری رای دادند.

یاسر هاشمی افزود: تنها شخصی که جرات می کرد با امام راحل به راحتی صحبت کند حتی اگر مخالف نظر امام خمینی (ره) باشد، ایشان بود و چنانچه شخصیتهایی که نمی توانستند با امام راحل مسائلی را مطرح کنند به آیت الله هاشمی می گفتند که وی با امام خمینی (ره) در میان بگذارد.

وی اظهار داشت: با این وجود هیچگاه رابطه مراد و مریدی ایشان با امام خمینی (ره) قطع نشد و شاید بیشترین رابطه را بین همه مسئولان با امام راحل، مرحوم آیت الله هاشمی داشتند.

یاسر هاشمی گفت: حتی بعد از امام خمینی (ره) نیز ارتباط آیت الله هاشمی با رهبر معظم انقلاب همین گونه بود و ایشان می گفت من نظر و بحثم را مطرح می کنم اما نظر اصلی آنچه که رهبری تصمیم می گیرند است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۴۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان