//
کدخبر: ۱۵۸۶۱۸ //

تجمع کارگران راه آهن دورود- خرم‌آباد+ توضیحات یک مسئول

کارگران راه‌آهن دورود خرم‌آباد جلوی ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند.

تجمع کارگران راه آهن دورود- خرم‌آباد+ توضیحات یک مسئول
به گزارش فرتاک نیوز،

 صبح امروز تعدادی از کارگران راه‌آهن دورود خرم‌آباد به‌خاطر آنچه عدم پرداخت مطالبات و حقوق چندین ماه، نبود بیمه و ... اعلام شده، تجمع کردند.

این کارگران خواستار پیگیری مطالبات و رفع مشکلاتشان از سوی مسئولان شدند.

در این خصوص سیامک کیانی، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان گفت: از مجموع مطالبات آنها، دو ماه حقوق به کارگران پرداخت شده و حق‌وحقوق چندین ماهه ندارند.

وی ادامه داد: اگر کسی در راه‌آهن مشغول کار باشد قطعا قرارداد داشته و تحت پوشش بیمه نیز هست، چنانچه مواردی وجود داشته باشد جای تاسف دارد.

کیانی بیان کرد: انتظار بر این نیست کسی کار کند و بیمه‌ای نداشته باشند مگر اینکه با او تسویه شده باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از این کارگران برحسب شرایط کاری ممکن است امروز باشند و چند ماه دیگر نباشند، بیان کرد: مجموعه استانداری استان در جریان راه‌آهن هستند، مشکلاتی وجود داشت و چنانچه شرایط اعتباری این پروژه حل شود شرایط کاری بهتری به وجود خواهد آمد.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان گفت: قول می‌دهم مشکلات این کارگران را پیگیری و آنها را رفع کنم.

کیانی با بیان اینکه با تعداد زیادی از کارگران با توجه به شرایط پروژه تسویه انجام شد، عنوان کرد: این کارگران معوقات خاصی ندارند و تنها پروژه‌ای است که به همان نسبتی که کار کردند حقوق پرداخت شده است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان گفت: در حال حاضر به علت شرایط مالی کار افت پیدا کرده است، نسبت به سال‌های گذشته که کار طوری بود که بیش از 1000 نفر در کارگاه کار می‌کردند، الان اگر این تعداد افراد بخواهند کار کنند کارکردی ندارند.

کیانی با بیان اینکه مشکل بزرگی در بحث این پروژه ملی داریم که آن‌هم مساله تملک است، افزود: بحث پرداختی پیمانکاران با اوراق مشارکت و اسناد خزانه است، امسال مجوز پرداخت اوراق بخش‌های ارزی را به ما دادند ولی هنوز این مهم در بین مردم جانیفتاده و استقبال نمی‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با پیگیری‌های مسئولین استان شرایط کاری به گونه‌ای پیش رود که به همان تعداد اشتغالی که قبلا وجود داشت، برگردیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۶۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان