//
کدخبر: ۱۱۴۷۶۰ //

"قطار" سال آینده به اسلام‌آبادغرب می‌رسد/ ۷۰ درصد حفاری "تونل‌ها" انجام شده

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اتمام پروژه راه‌آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب تا پایان سال آینده یا نهایتا ابتدای سال 1399 خبر داد.

"قطار" سال آینده به اسلام‌آبادغرب می‌رسد/ 70 درصد حفاری "تونل‌ها" انجام شده
به گزارش فرتاک نیوز،

الیاس سلیمانی با اشاره به فعال بودن پروژه راه آهن کرمانشاه- خسروی، گفت: طول این مسیر 330 کیلومتر است که زیرسازی آن تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: عمده تمرکز ما در این مسیر تکمیل خط راه‌آهن تا اسلام آبادغرب است و طبق برنامه زمانبدی قطار باید انتهای سال آینده یا نهایتا ابتدای سال 1399 به اسلام آبادغرب برسد.

سلیمانی طول مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب را 110 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: پیشرفت زیرسازی این مسیر 65 درصد است و امیدواریم بتوانیم طبق برنامه زمانبندی پیش رفته و پایان سال آینده پروژه را تحویل دهیم.

وی یادآور شد: در این مسیر هفت تونل به طول 9 کیلومتر قرار دارد که 70 درصد کار حفاری آنها انجام شده است.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: در طول مسیر در هر 25 کیلومتر یک ایستگاه احداث می شود.

الیاس سلیمانی تصریح کرد: با رسیدن قطار به اسلام آبادغرب، تلاش‌ برای رسیدن آن به مرز خسروی ادامه خواهد داشت و در این مسیر نیز یک تونل به طول 400 تا 500 متر داریم و سختی کار تقریبا تا قبل از اسلام آبادغرب است.

وی افزود: قرارداد احداث راه‌آهن کرمانشاه-خسروی با قرارگاه خاتم(ص) بسته شده و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات پروژه طبق برنامه زمانبندی پیش برود.

الیاس سلیمانی از برآورد اعتبار هزار میلیارد تومانی برای احداث مسیر راه آهن کرمانشاه-خسروی خبر داد وافزود: قطعا نیاز پروژه بیش از این میزان اعتبار است، اما در برآورد اولیه این میزان اعتبار لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: امسال در ردیف اعتباری این پروژه 400 میلیارد تومان اختصاص داده شده  که هنوز تخصیص آن انجام نشده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۷۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان