//
کدخبر: ۱۵۸۵۰۳ //

۷۳ هزار جلد گذرنامه در کرمان صادر شد

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: در ۹ ماهه سپری شده سال جاری بیش از۷۳ هزار و ۸۰۰ جلد گذرنامه در استان کرمان صادر شد.

۷۳ هزار جلد گذرنامه در کرمان صادر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمید مستعلی زاده با بیان اینکه پلیس امنیت عمومی یکی از رده های تخصصی انتظامی استان است، اظهار کرد: پلیس امنیت عمومی همواره همراه و همگام با سایر واحدهای انتظامی استان در راستای برقراری نظم و امنیت تلاش می کند.

سرهنگ مستعلی زاده با اشاره به صدور بیش از ۷۳ هزار و ۸۰۰ جلد گذرنامه در سال جاری اظهار کرد: این پلیس در ایام اربعین و اوج سفر به عتبات عالیات خدمات خود را برای خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین (ع) به صورت مضاعف و با افزایش ساعات کاری ارائه کرده است.

وی بازرسی و نظارت بر اماکن عمومی را بخش دیگر وظایف این پلیس عنوان کرد و گفت: پلیس امنیت عمومی در حوزه اداره اماکن عمومی نیز وظیفه کنترل و نظارت واحدهای صنفی قبل و بعد از شروع فعالیت آنها را به عهده دارد.

سرهنگ مستعلی زاده اظهار داشت: در استان کرمان ۷۶ هزار و ۸۵۲ واحد صنفی فعال هستند که تعیین صلاحیت واحدهای صنفی از سه منظر فردی، انتظامی و ترافیکی توسط این پلیس انجام و اعلام می شود.

سرپرست پلیس امنیت عمومی انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدامات اداره اماکن عمومی در این حوزه گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۲۶۵ مورد از واحدهای صنفی متقاضی کسب مجوز، تعیین صلاحیت شده اند که چهار هزار و ۸۵۲ مورد صلاحیت فردی، پنج هزار و ۷۳ مورد صلاحیت انتظامی و هزار و ۳۴۰ مورد صلاحیت ترافیکی بوده است.

سرهنگ مستعلی زاده تصریح کرد: اداره اماکن عمومی پس از صدور پروانه کسب و شروع فعالیت واحدهای صنفی کنترل و نظارت مستمر خود را انجام و با واحدهای صنفی متخلف نیز برخورد می کند.

وی به طرح های مشترک پلیس امنیت عمومی نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹هزار و ۱۴۲ مورد بازدید محسوس و غیر محسوس از واحدهای صنفی صورت گرفته و ۱۸ طرح کنترلی در حوزه اصناف نیز اجرا شده است.

سرهنگ مستعلی زاده یادآور شد: در بازرسی ها و بازدیدهای انجام شده واحدهایی که برابر قوانین و مقررات فعالیت نکرده تذکرات لسانی و تعهدات کتبی دریافت کردند به طوری که ۱۶ هزار و ۶۶۷مورد تعهد کتبی و شفاهی در سالجاری از واحدهای صنفی اخذ شده است.

وی با اشاره به صدور یک هزار و ۹۶۹ مورد اخطار پلمب به واحدهای متخلف گفت: در ۹ ماهه امسال پلیس امنیت عمومی به هزار و ۲۲۳ مورد از گزارشات و شکایات مردمی از واحدهای صنفی رسیدگی کرده است.

سرهنگ مستعلی زاده در تشریح  اقدامات این پلیس در حوزه عفاف و حجاب نیز افزود: در حوزه عفاف و حجاب نگاه پلیس در ماموریت ها و گشت های اخلاقی و ارشادی، اقدامات ایجابی و فرهنگی با رویکرد اقناع سازی و آگاه بخشی اقشار مردمی است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۵۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان