//
کدخبر: ۱۵۷۲۷۲ //

محور مهم گردشگری همدان-علیصدر در طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند دیده نشده است

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه محور مهم گردشگری همدان-علیصدر در طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند دیده نشده است، گفت: شهرداری همدان در نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور داشته باشد.

محور مهم گردشگری همدان-علیصدر در طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند دیده نشده است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمودرضا عراقی شامگاه سه‌شنبه در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند اظهار داشت: طرح های مطالعاتی را نمی‌توانیم طولانی کنیم اما در این طرح به مطالعات انجام شده نیاز داشتیم.

وی با بیان اینکه قبلا مطالعات متفرقه ای در این راستا انجام شده بود، افزود: اما این سوابق جمع‌آوری و در این طرح مطالعاتی جمع و به روز شده است اما فعلا به نظر می‌آید که طرح مطالعاتی انجام شده طرح خوبی است.

عراقی با تأکید بر اینکه مطالعات انجام شده، چراغ راهی برای سرمایه‌گذاری گردشگری در دامنه شمالی الوند است، گفت: جاده همدان علیصدر محور گردشگری استان بسیار مهمی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد اما در طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند اشاره‌ای به این محور نشده است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه برندهای گردشگری همدان بسیار مهم است اما در این طرح مطالعاتی چندان به خدمات برندها اشاره نشده است، بیان کرد: حفظ باغات، ایجاد ثروت در مناطق مورد نظر طرح مطالعاتی و غیره بایستی در این طرح آمده باشد.

عراقی با بیان اینکه مشاور طرح مطالعاتی باید به طریقی تا 5 سال در کنار طرح بماند تا انعطاف های لازم در زمان اجرای طرح را در طرح مطالعاتی به صورت علمی اجرا کند، عنوان کرد: در طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند و ساماندهی سراب گیان مشارکت مردم منطقه و مطالعات اجتماعی بسیار مهم است و باید سرمایه گذاران با مردم منطقه ارتباط داشته باشند.

وی ابراز کرد: مهم‌ترین قسمتی که ممکن است در این طرح چالش ایجاد کند، ضوابط مساحت هتل‌ها و سفره‌خانه ها است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه مدیرعامل مجموعه دهکده گنجنامه از بهترین و بزرگترین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند، اظهار داشت: درست است زحمات فراوانی کشیده‌اند اما باید طرح و برنامه‌هایی در نظر داشته باشند که در فصل زمستان نیز گنجنامه مسافر و گردشگران خودش را داشته باشد.

عراقی با اشاره به اینکه در همدان اقدامات بسیار بزرگی در حوزه گردشگری انجام شده است، تأکید کرد: درست است که هنوز به آرمان‌هایمان نرسیده‌ایم اما امروز گردشگری در همدان تبدیل به گفتمان شده است.

وی با تأکید بر حضور بخش خصوصی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران اظهار داشت: شرکت سیاحتی علیصدر با توجه به عضویت در سازمان جهانی گردشگری و برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان باید حضور ویژه و موثری در نمایشگاه بین المللی گردشگری داشته باشد و شهرداری همدان نیز با توجه به اینکه در چند مدت اخیر عضو سازمان جهانی گردشگری شده است باید در نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور داشته باشد. 

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان در چند سال اخیر بسیار تغییر کرده است و اما شاید متوجه این تغییرات نشویم، گفت: باید در نمایشگاه برندهای همدان نظیر مبل و منبت ملایر، سفال لالجین و غیره به خوبی معرفی شود و این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی هر چه بیشتر استان است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۲۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان