//
کدخبر: ۱۵۶۰۰۵ //

رئیس مجمع نمایندگان سمنان: ملی گرایی و فرهنگ پژوهی تقابلی با دینداری ندارد

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به این که برخی در پی امنیتی کردن بحث های ملی، تاریخی و فرهنگی کشور هستند، گفت: قراردادن دین در مقابل ملیت و فرهنگ پژوهی اشتباه بزرگی است.

 رئیس مجمع نمایندگان سمنان:
ملی گرایی و فرهنگ پژوهی تقابلی با دینداری ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد همتی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین همایش قومس شناسی در فرهنگسرای کومش سمنان، افزود: ملیت و دین جامعه ایرانی نه از نظر عقل و نه نقل، تناقضی با هم ندارد و ما تناقض ایجاد می کنیم.

همتی تصریح کرد: تضعیف دینداری و ضعیف شدن وطن دوستی که مصادیق آن به وفور وجود دارد، نتیجه این اقدام است.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به حضور سفیر فرانسه در تپه های تاریخی میرک در جنوب سمنان در تابستان سال گذشته، خاطرنشان کرد: غربی ها بیشتر به تاریخ کشورها اهمیت می دهند و نتیجه منطقی این تفکر این است که آن ها از ما جلوتر باشند، کما این که هستند.

وی ابراز داشت: پیشتازی غربی ها از ایرانیان به علت پاس نداشتن ارزش های ایرانی توسط خودمان است.

وی افزود: عده ای کج فهم یا کم فهم، برداشت های بی ربط از مسائل دارند و در نتیجه کشوری داریم که راحت به نقطه ثبات نمی رسد.

همتی گفت: کارهای علمی برای شناخت میراث فرهنگی و تاریخی کشور ابتدای حرکت است.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با بیان اینکه ایران تاریخی دیرینه و باعظمت دارد و زمانی امپراطوری اول دنیا بود، اضافه کرد: تلاش ها برای دست یابی ایران اسلامی به جایگاه گذشته باید باشد تا از لحاظ دینی، منطقی، علمی و ادبی به خردورزی آن دوران برسد.

همتی اظهار داشت: اگر کشور به خردورزی که در ایران باستان و برخی مقاطع تاریخی داشت برسد، دستاوردهای گذشته را به دست خواهیم آورد و گرنه باید کماکان تنها از گذشته ها تعریف و تمجید کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان یادآور شد: دیار قومس را باید به کشور و دنیا با شیوه های گوناگون شناساند تا به نحو احسن از ذخایر و منابع متعدد استان سمنان بهره مند شویم.

وی ادامه داد: بسیاری از آثار تاریخی شهر سمنان به شیوه های مختلف تخریب شد و یا در حال تخریب است.

وی با اشاره به تصمیم برخی ها در گذشته برای تخریب ارگ سمنان، بیان کرد: دلیل محکم افراد در آن زمان، نام ناصرالدین شاه قاجار بود که با تصمیم بزرگان روی آن گچ گرفته شد و بعدها این گچ برداشته شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان بیان کرد: زمانی که جویای نام گذاری روز کوروش شدم، گفتند در شورای امنیت ملی این بحث باید مطرح شود، باید پرسید مگر این موضوع چه جنبه امنیتی دارد.

در آیین اختتامیه چهارمین همایش قومس شناسی از مقالات برتر و برگزیدگان این همایش تجلیل و از کتاب فتوگرافی ایالت قومس شامل عکس های تاریخی استان سمنان رونمایی شد.

نخستین همایش قومس شناسی در سال 1371 در گرمسار و همایش دوم و سوم آن در سال های بعد در دامغان و شاهرود برگزار شد و پس از وقفه 20 ساله، چهارمین همایش قومس شناسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و با همکاری بنیاد ایران شناسی و انجمن ایرانی تاریخ در آبان ماه 97 شروع به فعالیت کرد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان