//
کدخبر: ۶۱۶۷ //
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد:

تشییع و تدفین دو شهید گمنام در پارک ساحلی صومعه‌سرا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: بخش تولمات صومعه سرا 27 بهمن ماه سال جاری میزبان دو شهید گمنام خواهد بود.

 به گزارش فرتاک نیوز رسول جلائی در جلسه هماهنگی تشییع پیکر شهدای گمنام در بخش تولمات صومعه‌سرا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه‌فجر اظهار کرد:دهه‌فجر سند پر افتخار ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه هدفمان از تدفین شهدا افزوده شدن تعداد مراکز فرهنگی و معنوی در هر منطقه است،افزود:شهدا منشاء خیر و برکت در جامعه هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بر اهمیت مکان تدفین شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: بخش تولمات در چهارشنبه 27 بهمن ماه جاری میزبان دو شهید گمنام خواهد بود.با توجه به حضور سردار باقرزاده و بررسی‌های صورت گرفته پارک ساحلی تولمات به عنوان مکان تدفین شهدا انتخاب شده است.

وی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه‌ای از وزارت کشور به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در خصوص هیئت امنای اداره یادمان شهدا گفت: بر اساس این آیین‌نامه پس از تدفین، یادمان شهدا با یک ساختار هیئت امنایی اداره خواهد شد که فرماندار هر شهرستان رئیس این هیئت امنا خواهد بود.

جلائی با بیان اینکه در این آیین‌نامه نحوه نگهداری و اداره یادمان‌ها در همه زمینه‌ها تشریح شده است،تصریح کرد:یادمان شهدا و منطقه به مرکزی فرهنگی و معنوی تبدیل خواهد شد. می‌توان از این فرصت در راستای ترویج ارزش‌ها بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ساخت یادمان‌های پر هزینه خودداری کرد، ادامه داد:علی‌رغم توجه و دقت در طراحی یادمان شهدا، مطلوب است از ساخت یادمان‌های پر هزینه جلوگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در پایان با بیان اینکه صومعه‌سرا از سابقه درخشانی در تشییع و استقبال از شهدا برخوردار است،افزود:امیدست این مراسم با همکاری و هم‌افزایی همگان به نحو شایسته برگزار شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان