//
کدخبر: ۱۵۵۹۵۷ //

مرکز ترومای بیمارستان ۵ آذر گرگان دهه فجر آماده بهره برداری است

مرکز ترومای بیمارستان ۵ آذر گرگان با ظرفیت ۱۴۰ تخت در دهه فجر آماده بهره برداری است.

مرکز ترومای بیمارستان ۵ آذر گرگان دهه فجر آماده بهره برداری است
به گزارش فرتاک نیوز،

 اصحاب رسانه استان گلستان در تور رسانه ای یک روزه که روز پنجشنبه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار شد، از روند پیشرفت و تکمیل پروژه های درمانی شهرستان گرگان بازدید کردند.

مرکز ترومای بیمارستان پنج آذرگرگان نخستین مکانی است که مورد بازدید قرار گرفت، این مرکز در مساحت ۱۱ هزار مترمربع در هفت‌طبقه ساخته شده و مراحل تکمیلی خود را طی می کند تا برای ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

این مرکز دارای دو بخش بستری مجزا با ظرفیت ۸۰ تخت، ۱۲ تخت آی سی یو و چهار اتاق عمل مجهز است، گفته می شود کوچکترین اتاق عمل موجود در این مرکز از بزرگترین اتاق عمل بیمارستان پنج آذر متراژ بزرگتری دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان در رابطه با این پروژه اظهار کرد: شرایط بیمارستان پنج آذر به گونه ای است که می توان گفت سرریز بیماران سایر بیمارستان های استان بوده پس باید شرایطی فراهم کنیم که هم بیماران مرکز استان و هم بیماران سایر شهرهای استان از خدمات بهتر بهره مند شوند.

محمد نعیمی افزود: فاز نخست این پروژه از اردیبهشت ۹۶ آغاز شد و فاز پایانی آن تا حدود ۲۰ روز دیگر به اتمام می رسد و با تجهیز مرکز برای بهمن ماه آماده بهره برداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه با ساخت این مرکز ۶۵ تخت فوریت و اورژانس به خدمات دهی اورژانس استان اضافه شده است، اظهار کرد: در این مجموعه مرکزتصویربرداری مجهزی در زیرزمین این مرکز ایجاد خواهد شد و این مرکز تروما به آزمایشگاهی مجهز تجهیز خواهد شد.

نعیمی افزود: در طبقه هفتم این مرکز تروما یک هزار و ۶۰۰ متر فضای آموزشی و تربیتی در رسته های تخصصی و فوق تخصصی برای دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه اظهار کرد: ۵۴ میلیارد تومان اعتبار ساخت این پروژه از طرح تحول سلامت بوده  و حدود ۱۰ میلیارد تومان برای نوسازی و تأمین زیرساخت، گاز، برق و آب هزینه شده است، همچنین بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هم برای تجهیز این پروژه در بخش های مختلف تعهد هزینه شده که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی دیگر باقی مانده است که با کمک وزارت بهداشت پرداخت خواهد شد.

نعیمی گفت: در مجموع این پروژه با ۸۴ میلیارد تومان اعتبار تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به بهره برداری می رسد و با بهره برداری آن ۱۴۰ تخت به ظرفیت استان اضافه خواهد شد.

ستاد مرکز بهداشت شهرستان گرگان دومین پروژه ای بود که مورد بازدید قرار گرفت. به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شهرستان گرگان تنها مرکز در بین استان ها بود که مرکز ستادی نداشت و همکاران ما در شرایطی نامناسبی به مردم خدمت می کردند اما با ساخت این مرکز مشکلات ما در این زمینه برطرف خواهد شد.

 نعیمی گفت: متراژ این مرکز ستادی حدود یک هزار و ۵۵۰ مترمکعب بوده و برای ساخت و تجهیز آن حدود سه و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

دانشگاه پردیس بین الملل سومین مرکزی بود که مورد بازدید قرار گرفت. دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از سال ۹۲ مجوز جذب دانشجوی پردیس بین الملل را جذب کرده و در حال حاضر ۶۲۰ دانشجوی بین الملل در رشته های دندان پزشکی، پزشکی، برخی از رشته های تکمیلی فوق لیسانس، پرستاری، مامایی و رشته های بیولوژی و مولکولی در دوره های پی اچ دی در حال تدریس هستند.

فضای آموزشی گلستان کمتر از میانگین کشوری است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه پردیس های بین الملل خودگردان هستند و منابع مورد نیاز از محل درآمدهای خودشان تامین می شود، افزود: اسفند سال ۹۶ توانستیم با کسب مجوز از هیئت‌امنای دانشگاه این پروژه را به پیمانکار واگذار کنیم.

نعیمی گفت: استان گلستان به لحاظ فضای آموزشی از معدل کشوری عقب بوده و تقریبا در کشور ۱۵ مترمکعب برای هر دانشجو فضای اموزشی وجود دارند، اما در گلستان این فضا زیر ۱۰ متر است که با ساخت این مجموعه آموزشی با متراژ پنج هزار و ۲۰۰ متری حدود دو متر به ظرفیت آموزشی ما اضافه خواهد شد.

وی افزود: این مجموعه آموزشی به مرکز آزمون دیجیتال کاملا استاندارد و آزمایشگاه های تخصصی برای رشته های پزشکی و رشته های وابسته،  مرکز مهارت های بالینی و ... مجهز خواهد شد.

آخرین مکانی که مورد بازدید قرار گرفت سلامتکده طب سنتی بود این سلامتکده در متراژ یک هزار و ۹۵۰ مترمربع در طبقه سخته شده و جزو هشت سلامتکده طب سنتی در کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان در رابطه با این پروژه گفت: برای ساخت این مجموعه حدود هشت میلیارد تومان هزینه شده و در دهه فجر هم به بهره برداری خواهد رسید.

استفاده از پیمانکار بومی

نعیمی گفت: این مرکز به اتاق آب درمانی، زالودرمانی و سایر امکانات مورد نیاز طب سنتی مجهز بوده، همچنین بخش کوچکی از این مرکز به طب نوین مجهز شده تا در صورت لزوم مورد استفاده بیماران قرار گیرد.

وی اظهار کرد: برای ساخت تمام پروژه های درمانی در استان گلستان از پیمانکار بومی استفاده شده و تا جایی که توانستیم تجهیزات را از استان و داخل کشور تهیه کردیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۵۹۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان