//
کدخبر: ۱۵۴۵۳۰ //
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد:

درخواست محیط زیست برای تعطیلی ۱۸ کشتارگاه استان کرمان

مدیرکل دامپزشکی کرمان گفت: محیط زیست به دلیل وضعیت فاضلاب برخی از کشتارگاه ها، از آن ها به عنوان صنایع آلاینده نام برده و درخواست تعطیلی ۱۸ کشتارگاه را کرده است.

درخواست محیط زیست برای تعطیلی ۱۸ کشتارگاه استان کرمان
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین رشیدی اظهار کرد: در حال حاضر در همه ۱۶ شهرستان شمال استان حدود ۲۳ کشتارگاه داریم و تلاش می کنیم کشتارگاه های کوچک را جمع آوری و کشتارگاه های منطقه ای را فعال کنیم.

رشیدی افزود: همه کشتارگاه های استان مجهز به سیستم پیش سردکن هستند و گوشت ۲۴ ساعت در این سیستم نگهداری می شود.

وی با اشاره به وضعیت کشتارگاه های استان تصریح کرد: بهترین کشتارگاه صنعتی کشور در باغین کرمان در حال احداث است و بیش از ۹۵ درصد عملیات ساختمانی آن انجام شده و ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می رسد که یکی از مجهزترین کشتارگاه های استان است و کشتار دام سنگین، سبک و کشتار شترمرغ را انجام می دهد.

رشیدی گفت: از مشکلات کشتارگاه های استان، سنتی بودن آن هاست و قابلیت اصلاحات ساختاری را ندارند و باید از ساخت کشتارگاه های صنعتی جدید استقبال کنیم.

مدیرکل دامپزشکی افزود: محیط زیست به دلیل وضعیت فاضلاب برخی از کشتارگاه ها، از آن ها به عنوان صنایع آلاینده نام برده و درخواست تعطیلی ۱۸ کشتارگاه را کرده است.

رشدی ادامه داد: در صورت تعطیلی ۱۸ کشتارگاه مذکور، جدای از تبعات اجتماعی مسأله، کشتار قاچاق مورد توجه قرار می گیرد و مشکلاتی پیش می آید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان