//
کدخبر: ۱۵۰۱۳۵ //
رئیس کل دادگستری کرمان:

دوام و بقاء نظام متکی به اعتماد و اراده عمومی است

رئیس کل دادگستری کرمان دوام و بقاء نظام را متکی به اعتماد عمومی به نظام دانست.

دوام و بقاء نظام متکی به اعتماد و اراده عمومی است
به گزارش فرتاک نیوز،

یدالله موحد در مراسم سالروز تصویب قانون اساسی و پاسداشت روز قشر بسیج حقوقدانان اظهار داشت: این شاخص را باید همیشه در نظر داشته باشیم که هر چه اعتماد عمومی به این نظام و حرکت آن ارتقاء پیدا کند، پایه های آن مستحکم‌تر خواهد شد.

رئیس شورای عالی قشر بسیج حقوقدانان استان کرمان بیان کرد: خاستگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اراده انقلابی ملت ایران است که با رهبری مرجعیت دینی در قرن ۲۰ یک انقلاب بزرگ را به پیروزی رساندند، این انقلاب بر اساس باورهای دینی و اعتقادات این ملت و در چارچوب آرمان ها و اهداف بلند شهداء و پشتوانه منابع عظیم دینی شکل گرفت و این باورها و اعتقادات در قانون اساسی تبلور یافت.

وی ادامه داد: تک تک اصول قانون اساسی تعبیر بلندی از آرمان های انقلاب، اهداف و مقاصد عالیه ملت و رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی است.

موحد با بیان اینکه بسیج در همه حوزه ها مجاهدت و ایفای نقش دارد، اظهار داشت: بایسیتی با همه عوامل و عللی که به این اعتماد عمومی لطمه وارد می کند مبارزه و مقابله کنیم.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: دوست و دشمن چه در داخل و چه در عرصه  بین المللی می داند که پایه های این نظام مقدس بر روی اعتماد عمومی بنا شده است لذا باید در زمینه صیانت و تقویت اعتمادعمومی به کارامدی این نظام کار و برنامه ریزی کرد.

وی اعلام کرد: قضات و کارکنان بسیجی دستگاه قضائی کشور رسالت بسیار سنگین و خطیری در زمینه اعتماد عمومی دارند و باید با عوامل و زمینه هایی که به این اعتماد عمومی آسیب می زند باید مقابله کنند.

موحد گفت: بخواهیم یا نخواهیم نظام حقوقی و قضائی کشور با چالش هایی مواجه است اگر این چالش‌ها درست مدیریت نشوند و تدابیری برای مقابله با این چالش ها اتخاذ نکنیم، این چالش ها به اعتماد عمومی نسبت به نظام قضائی و حقوقی کشور لطمه می زند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند که بگوید این نظام حقوقی و قضائی که برخاسته از مبانی دینی است، کارامدی لازم را ندارد، گفت: اگر همه تبلیغات، سایت ها، شبکه های ماهواره ای و سخنرانی آنها را رصد کنید حول این محور است که نظام قضائی و حقوقی توان اداره کشور را ندارد.

موحد گفت: باید قضات، قانونگذار و تمامی حقوقدانان به اثبات برسانند که نظام حقوقی و قضائی کشور کارآمد است و می تواند به عنوان یک الگو مطرح شود و کارگزاران نظام قضائی کشور برای رسیدن امنیت مطلوب تلاش خواهند کرد.

وی اظهار داشت: ساختارها متحول شده است، قوانین ماهیتی تغییر و تحولاتی شگرف داشته اند و این می تواند یک افق و چشم انداز امیدبخشی را برای نظام قضائی کشور ایجاد کند.

موحد گفت: ممکن است یک قانون اصلاح شود و این اصلاحیه اهداف را تامین نکند و بلکه برعکس موجب درجا زدن شود ولی باید تلاش کرد این تغییرات و اصلاحات نظام حقوقی و قضائی کشور را به وضعیت مطلوب رساند.

وی در پایان گفت: همه باید نسبت به اعتماد عمومی حساس باشیم و تلاش کنیم تک تک رفتارها و عملکردها در جلب اعتماد عمومی و مشارکت عمومی تاثیر مثبت بگذارد و بسیج حقوقدانان در این زمینه می تواند اثر گذار باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان