//
کدخبر: ۱۴۷۴۶۳ //

بانک مرکزی به بهانه کمبود ارز مشکلاتی را در حوزه اقتصادی ایجاد کرده است

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: بانک مرکزی به بهانه کمبود و تأمین ارز مشکلاتی را در حوزه اقتصادی و صادرات و واردات ایجاد کرده است.

بانک مرکزی به بهانه کمبود ارز مشکلاتی را در حوزه اقتصادی ایجاد کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

کیوان کاشفی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان که امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به شعار سازمان توسعه تجارت مبنی بر چهار دهه و 10 هزار درصد صادرات اظهار داشت: این شعار نشان‌‌دهنده ظرفیت‌های کشور و استان در این زمینه است و همه به این درک رسیده‌اند که صادرات می‌تواند قوه محرک اقتصاد کشور باشد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد رونق در بازار داخلی کشور و افزایش قدرت خرید مردم نیازمند تزریق میلیاردها میلیارد سرمایه هستیم عنوان کرد: صادرات یک بازار رایگانی را در اختیار ما قرار می‌دهد که کشورهای دیگر برای ما ساخته‌اند.

کاشفی با اشاره به اینکه امروز در بسیاری از حوزه‌ها در کشور مازاد تولید وجود دارد گفت: در حوزه مصالح ساختمانی، سیمان، فولاد و لوازم بهداشتی و لبنیات مزاد تولید وجود دارد و باید صادر و تبدیل به ثروت شود.

وی افزود: با وجود اینکه چندین بار تجربه تکانه‌های ارزی در کشور را داشته‌ایم هر بار شتابزدگی و تعجیل در فضای اقتصادی کشور ایجاد می‌شود به طوری که امسال اساس اقتصاد و تجارت کشور را مختل کرد.

کاشفی با اشاره به اینکه امروز بانک مرکزی به بهانه تأمین و کمبود ارز بدترین مشکل را در حوزه اقتصاد و واردات و صادرات ایجاد کرده است بیان کرد: متأسفانه شاهد بگیر و ببندهایی در کشور هستیم و در بسیاری از موارد مسائل مختلفی در زمینه تعزیراتی و دادگاهی ایجاد شده و فعالان اقتصادی سرگردان هستند.

وی دلیل این مشکلات را چند نرخی بودن ارز دانست و افزود: باید سریعتر به عقلانیتی که بر اقتصاد حاکم است دست یابیم و از دلار 4200 تومانی دست بکشیم در غیر این صورت اتفاق مثبتی در کشور رخ نمی‌دهد.

کاشفی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات نیز پیمان‌سپاری یکی از مشکلات عظیم کشور است گفت: طی دو ماه گذشته جلسات مختلفی برگزار شده اما با یک بخشنامه بانک مرکزی همه نتایج به هم می‌خورد در حالی که پیدا کردن یک مشتری و بازار میلیاردها میلیارد هزینه به دنبال دارد.

وی با اشاره به ممنوعیت‌های صادراتی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: شایعاتی در زمینه ممنوعیت صادراتی حبوباتی همچون نخود شنیده می‌شود و خواستار توجه و دقت بیشتر در این زمینه هستیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۴۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان