//
کدخبر: ۱۴۶۴۲۴ //

آخرین جزئیات از حادثه برای تانکر حمل سوخت در ساوه

تانکر حمل سوخت در حالی در ساوه واژگون شده که تانکر حاوی مواد نفتی با قابلیت فوق‌العاده اشتعال و انفجار است.

آخرین جزئیات از حادثه برای تانکر حمل سوخت در ساوه
به گزارش فرتاک نیوز،

ساعتی قبل تانکر سوخت در محور قدیم ساوه به تهران دچار حادثه واژگونی شد که البته نکته مهم این سانحه بار این تانکر بوده که از موادنفتی با درصد بسیار بالای اشتعال و انفجار است.

یک تانکر سوخت در کیلومتر پنج محور قدیم ساوه به تهران در مسیر عکس و در مقابل ایستگاه هواشناسی ساوه واژگون و محتویات این تانکر در مجاورت جاده جاری شد و در عین حال کار ایمن سازی انجام و مواد با کف و فوم لازم پوشانده شد.

2 مصدوم در حادثه؛ اعزام کارشناسان بهداشت به سبب زیست محیطی بودن حادثه

رئیس اورژانس ساوه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمان وقوع این سانحه گفت: به محض اطلاع‌رسانی از وقوع این حادثه اکیپ‌های اورژانس کدهای شهرصنعتی ساوه به منطقه جهت خدمات امدادرسانی اعزام شد.

عزیزی افزود: مصدومین این حادثه دو نفر بوده‌اند که پس از اقدامات رهاسازی و ارائه خدمات اولیه امدادی به بیمارستان مدرس منتقل شده‌اند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که چون این موضوع زیست محیطی بوده از کارشناسان بهداشت هم استفاده کردیم.

تریلی فاقد آرم خاص یا علامت اختصاری است

رئیس آتش‌نشانی ساوه  با اشاره به وقوع این سانحه گفت: این تانکر حامل مواد قابل اشتعال است که مواد آن قابل شناسایی نیست زیرا آرم خاصی هم ندارد.

برزگر ادامه داد: در این سانحه ترلی چپ کرده و واژگون شده است که ما منتظر هستیم تا جرثقیل به منطقه برسد و وسیله نقلیه را به حالت عادی برگردانیم.

وی اضافه کرد: نوع سوخت مشخص نیست و قابل اشتعال است روی خود ماشین هیچ علامت اختصاری ندارد و با این حال در حال اقدامات ایمن سازی در منطقه هستیم.

بار تریلی 30 هزار لیتر مواد نفتی از نوع تینر فوری است

با این حال معاون فرماندار ساوه با اشاره به محتویات این تانکر گفت: تانکر واژگون شده در محور قدیم ساوه به تهران حامل 30 هزار لیتر مواد نفتی از نوع تینر فوری است که فوق‌العاده خطرناک و اشتعال‌زاست و قابلیت انفجار دارد.

الیاسی افزود: نیروهای فرماندهی انتظامی ساوه در بازجویی و پرسش و پاسخ از راننده تریلی به این نتیجه رسیدند که نوع سوخت تینر فوری بوده این درحالی است که پیشتر سوخت این تریلی از نوع بنزین اعلام شده بود.

وی عنوان کرد: مقدمات تخلیه محتویات این تانکر سوختی واژگون آغاز و بخشی از مواد نفتی در مجاورت جاده سرازیر شده است و از قسمتی از تانکر به سبب اصابت ضربه شدید مواد نفتی نشت می‌کند.

به گزارش فرتاک نیوز کار ایمن سازی نقاطی که با مواد نفتی جاری شده از تانکر پوشانده و با آب و گل و نیز کف و فوم خنثی‌سازی شده است و کار ایمن‌سازی همچنان با حضور عوامل نیروهای امدادی ادامه دارد.

البته تردد در این محور بدون هیچ مشکلی در جریان است و تا تخلیه کامل محتویات تانکر تمامی عوامل امدادی، راهداری، انتظامی و آتش‌نشانی در آماده باش کامل قرار دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۴۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان