//
کدخبر: ۱۴۶۴۲۰ //
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:

استفاده از «سامانه آرد» فضای رقابتی در قم ایجاد می‌کند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم استفاده از سامانه آرد را منجر به ایجاد فضای رقابتی در این استان دانست.

استفاده از «سامانه آرد» فضای رقابتی در قم ایجاد می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید آوری فرد غروب سه‌شنبه در جلسه سیاستگذاری گندم، آرد و نان که در فرمانداری قم برگزار شد، بیان کرد: استفاده از سامانه آرد طرح خوبی است اما لازم است با سعه صدر پیش رفت.

وی با بیان اینکه قیمت آرد آزاد اکنون مشخص است اما با این طرح قیمت رقابتی می‌شود، افزود: سهمیه‌ای که اداره غله برای گندم می‌دهد موجب می‌شود که اصناف نتوانند از استان خرید کنند و مجبور به خرید از استان‌های دیگر می‌شوند و واحدهای کوچک در خرید آرد مشکل پیدا کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم پیشنهاد کرد: باید برای اجرای طرح عجله نداشته باشیم و تدبیری بیاندیشیم که استان ما همه سهمیه خود را در سامانه اعلام نکند و مقداری از سهمیه را برای قمی‌ها نگه دارند که مشکلی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: تعدادی از واحدهای نانوایی که غیر مجاز هستند و پروانه ندارند باید مجاز شوند اما برخی از واحدهای مجاز ممکن است نتوانند ثبت نام کنند و یا اگر ثبت نام کنند نتوانند آرد دریافت کنند که برای حل مشکل آنها باید تدابیری اندیشیده شود.

آوری فرد گفت: واحدهایی که ثبت نام نکرده‌اند یا غیرمجاز هستند که نمی‌توانند ثبت نام کنند اما آنهایی که مجاز هستند و پروانه ندارند اتحادیه می‌تواند به آنها پروانه دهد و آنهایی که مجاز و دارای پروانه هستند که غله برای یک مرتبه می‌تواند به آنها حواله آرد بدهد.

وی عنوان کرد: ما معتقدیم که چون هر کارخانه ظرفیت مشخصی دارد ابتدا آرد باید به قم اختصاص پیدا کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۴۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان