//
کدخبر: ۱۴۶۱۱۲ //

البرز از منظر جمعیت زنان در سن فعالیت اقتصادی به نسبت جمعیت در کشور اول است

مدیرکل بانوان استانداری البرز با بیان اینکه رتبه استان البرز از منظر جمعیت زنان در سن فعالیت اقتصادی به نسبت جمعیت در رتبه یک در سطح کشور است، گفت: رتبه ۱۲ از نظر تعداد زنان سرپرست خانوار استان را داریم

البرز از منظر جمعیت زنان در سن فعالیت اقتصادی به نسبت جمعیت در کشور اول است
به گزارش فرتاک نیوز،

مریم اسماعیلی‌فرد در نشست بانوان کارآفرین کشور  که عصر امروز در  سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز پتانسیل بسیار  بالایی در حوزه زنان دارد؛ 49.36 درصد جمعیت استان البرز  را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بانوان استانداری البرز با بیان اینکه از حدود نیمی از جمعیت استان  حدود 74 درصد در سن فعال اقتصادی قرار دارند،گفت: این موضوع یک فرصت بوده و مسئولیت ما را در استان برای پرداختن به ویژه به موضوع اشتغال زنان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه رتبه استان البرز از منظر جمعیت زنان در سن فعالیت اقتصادی به نسبت جمعیت در رتبه یک در سطح کشور است، عنوان کرد: رتبه 12 از نظر تعداد زنان سرپرست خانوار استان را داریم و این هم باز الزامات خاصی را در حوزه اشتغال‌زایی زنان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استان البرز رتبه اول را در بین استانهای کشور از جهت استقرار زنان در شهرک‌های صنعتی به خود اختصاص داده است،گفت: اخیرا تدبیری صورت گرفته که سهم زنان از آورده نقدی دریافت زمین 5 درصد باشد که برای آقایان 20 درصد است.

اسماعیلی‌فرد با بیان اینکه حمایت از زنان کارآفرین در همه حوزه‌ها انجام می‌شود،گفت: مدیران در جلسات مختلف از مشکلات زنان کارآفرین آگاه شده و نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنند.

محمد امین فرشی هم در این نشست اظهار داشت:  استان البرز جوانترین استان ایران بوده و شاخص‌های این استان بی‌نظیر است.

وی افزود: استان البرز شاخص پرتراکم ترین استان را از نظر  تعداد بانوان کارآفرین صنعتی دارد و بسیاری از واحد‌های تولیدی زیر نظر بانوان کالای صادراتی تولید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه به دنبال حفظ شأن بانوان نیازمند اشتغال پایدار هستیم،گفت:  هرکدام از بانوان کارآفرین اگر به موارد آموزشی برای خود نیاز داشته باشند مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی آمادگی دارد.

وی گفت: وام 500 میلیونی با کارمزد 13 درصد در قالب کمک‌های فنی و اعتباری در اختیار زنان کارآفرین استان البرز قرار می‌گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۱۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان