//
کدخبر: ۱۴۴۰۰۷ //
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بیمارستان سرپل‌ذهاب ۲ هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بهره‌برداری بیمارستان سرپل‌ذهاب تا ۲ هفته دیگر خبر داد.

بیمارستان سرپل‌ذهاب ۲ هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

قباد محمدی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تبیین عملکرد سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در حادثه زلزله در این سازمان برگزار شد جامعه مزشکی را از شریف‌ترین اقشار جامعه دانست و اظهار داشت: آنها توانستند در بحث زلزله افتخار تاریخی کسب کنند که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمار جراحی ها در روز اول زلزله را یک رکورد دااعلام کرد و افزود: تا ۴۰ روز پس از زلزله کلیه خدمات پزشکی در مناطق زلزله زده به صورت صددرصد رایگان انجام شد.

به گفته محمدی، حدود ۳۵ میلیارد تومان دارو و وسایل مصرفی رایگان برای زلزله زدگان هزینه شد که بخشی به شهرستان‌های زلزله زده ارسال شد و بخشی هم در بیمارستان‌های کرمانشاه برای زلزله زدگان مصرف شد.

وی از عدم هرگونه اپیدمی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و خاطر نشان کرد: این در حالی است که قصرشیرین و سرپلذهاب از قدیم الایام یکی از کانون‌های سالک کشوری بوده است.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری سالک سال قبل از زلزله حدود ۵۰ نفر بود که امسال از بعد از حادثه زلزله تا کنون فقط ۹ نفر به این بیماری میتلا شدند و به این لحاظ با کاهش نیز مواجه بودیم.

محمدی دلیل کاهش بیماری‌های واگیر را در مناطق زلزله‌زده فعالیت جهادی نیروها در سمپاشی وسیع آن مناطق اعلام کرد و گفت: پزشکان در سراسر کشور به صورت هفتگی در مناطق حضور داشتند و کار مداوا را انجام می‌دهند و می‌توان گفت ایثاری را در این زمینه از خود به یادگار گذاشتند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی در خصوص خدمات بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده اقدام به تدوین یک کتاب کرده است که تا هفته آینده به چاپ خواهد رسید.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از پایان عملیات مقاوم سازی بیمارستان سرپلذهاب خبر داد و بیان داشت: این بیمارستان که در حادثه زلزله آسیب فراوانی دید به دنبال یک کار جهادی توسط دانشگاه علوم پزشکی با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار تا یک یا دو هفته دیگر با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری خواهد رسید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۰۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان