//
کدخبر: ۱۴۴۰۰۲ //
معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

تسهیلات حوزه اشتغال نباید در دیگر عرصه ها هزینه شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: مبالغ تخصیص یافته به حوزه ایجاد اشتغال نباید صرف دیگر بخش ها شود.

تسهیلات حوزه اشتغال نباید در دیگر عرصه ها هزینه شود
به گزارش فرتاک نیوز،

قربان میرزایی بعدازظهر یکشنبه در هفدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خراسان رضوی اظهارکرد: مهمترین اقدامی که امروز در حوزه کارآفرینی باید مورد توجه قرار گیردنظارت بر منابع و تسهیلات پرداخت شده  بوده و چنانچه در این مسیر کوتاهی صورت گیرد بزرگترین خیانت به مردم است.

وی افزود: در این راستا کمیته های نظارتی باید با جدیت اقدامات لازم را به انجام رسانند تا شاهد انحراف در هزینه کرد تسهیلات پرداختی نبوده و اعتبارات در مسیر تعیین شده هزینه شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بیان کرد: باید اشتغال ایجاد شده در بخش های مختلف حفظ شده و در این راستا ضرورت دارد در کنار مهارت آموزی هماهنگی های لازم با اتحادیه ها و اصناف نیز انجام شود.

در ادامه این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهارکرد: سهم تسهیلات استان در حوزه مشاغل خانگی در سال جاری معادل ۶۴ میلیارد تومان است که بانک ها باید پیگیر تخصیص این اعتبارات به خراسان رضوی باشند.

محمد سنجری بیان کرد: خراسان رضوی دارای ظرفیت عظیمی در بخش مشاغل خانگی بوده یه صورتی که از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 4 هزار و ۷۱۱ مجوز مشاغل خانگی و 3 هزار ۸۳۸ مجوز مستقل صادر شده است.

وی بیان کرد:در هفت ماه ابتدای سال جاری هزار و۹۲۷ نفر از طریق کمیته امداد امام خمینی و ۹۳۵ نفر از طریق بهزیستی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه در استان مشغول به کار شده اند و طی همین مدت نیز مبلغ ۲۴۱ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی بازدید های نظارتی انجام شده از هزینه کرد تسهیلات تا کنون ۱۳ طرح  در مصرف تسهیلات دچار انحراف شده بودند که ۳ طرح در رسته فرش دستباف ، ۴ طرح در رسته پرورش دام و ۶ طرح در سایر رسته ها گزارش گردیده و پیگیری های لازم در خصوص عودت مبالغ پرداختی صورت گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۰۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان