//
کدخبر: ۱۴۳۷۱۷ //

کنترل هوشمند ترافیک در اراک نیاز ضروری است

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: کنترل هوشنمند ترافیک در ‌کلانشهر اراک یک نیاز ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کنترل هوشمند ترافیک در اراک نیاز ضروری است
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ سید «علی حسینی» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: 52 هزار ‌کیلومتر راه اصلی، 95 هزار کیلومتر راه فرعی و 56 کیلومتر بزرگراه در این کلانشهر وجود دارد که کنترل فیزیکی و سنتی این راه ها دشوار و سخت است.

وی بیان کرد: دنیا به سمت حرکت هوشمندانه در بخش های مختلف است و کنترل فیزیکی و سنتی ترافیک در بیشتر کشورهای پیشرفته منسوخ شده است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 24 دوربین نظارتی و 9 دوربین سرعت زن در اراک نصب شده که نیاز است سرورهای این دوربین ها هر چه سریعتر به پلیس راهور این استان منتقل شود و جانماهایی جدید در خصوص برخی از آنها صورت گیرد.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: زیرساخت های حمل و نقل عمومی در اراک باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تمرکز مراکز درمانی در خیابان های شهید رجایی و شیرودی موجب افزایش ترافیک های سنگین در این خیابان ها شده است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: حجم زیادی از تردد خودروها و ترافیک شهر اراک مربوط به فروش میوه و تره بار در حد فاصل بازار تا میدان شورا است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: استقرار وانت بارهای فروش میوه و تره بار در نقاط مختلف اراک از دیگر معضلات جدی است و تعدادی از این وانت بارها با مجوز شهرداری فعالیت دارند.

وی گفت: شهرداری اراک باید بسترهای لازم برای عرضه میوه و تره بار در مناطق مختلف این شهر را ایجاد کند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: توسعه خیابان های در کلانشهر اراک باید با قاعده و مطالعه عمیق ترافیکی صورت گیرد.

یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: مشکلاتی در کشتارگاه اراک وجود دارد که باید با جدیت پیگیری شود.

«علیرضا مرادی» افزود: انتظار است شهرداری فیلمی 10 دقیقه ای از فرصت های سرمایه گذاری در کلانشهر اراک تهیه کند تا در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک اهدای 150 میلیون ریال به مدال آوران طلا و 100 میلیون ریال به مدال آوران نقره سومین دوره رقابت های پاراآسیایی جاکارتا مصوب شد.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان