//
کدخبر: ۱۴۳۴۰۷ //

بیش از ۱۰ هزار پرواز در فرودگاه اصفهان انجام شد

مدیرکل فرودگاه های اصفهان گفت : در نیمه نخست سال جاری 10 هزار و 588 پرواز در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام شده است.

بیش از 10 هزار پرواز در فرودگاه اصفهان انجام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن امجدی افزود : از این تعداد ٩ هزار و ٦٣پرواز داخلی و یک هزار و 525 پرواز خارجی بود.

وی اظهارداشت : با توجه به موقعیت خاص فرودگاه اصفهان، روزانه بیش از 160 پرواز آموزشی ، نظامی و... ، نیز تحت کنترل و سرویس دهی این فرودگاه است.

وی ادامه داد : در پروازهای مسافربری اکنون از این فرودگاه بطور متوسط 60 پرواز روزانه و 400 پرواز هفتگی به 19 مقصد داخلی و 6 مقصد خارجی انجام می شود.

به گفته امجدی فرودگاه اصفهان در شش ماهه نخست امسال جایگاه پنجم تعداد پروازهای داخلی و جایگاه چهارم تعداد پروازهای بین المللی را در بین فرودگاه های کشور به خود اختصاص داد.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان ادامه داد : در ایام اربعین با انجام 64 پرواز برنامه ای و غیر برنامه ای ( 28 مهر تا 13 آبان) به نجف اشرف بیش از 10 هزار زائر حرم حسینی جابجا شدند.

وی با بیان این که بیش از 46 درصد از تاخیرهای فرودگاه اصفهان در شش ماهه اول امسال به دلیل تاخیر در ورود هواپیما بود، بیان کرد : در فرایند تاخیر عواملی مختلفی از جمله نامناسب بودن شرایط جوی مبدا ویا مقصد، نقص فنی هواپیما، عملکرد شرکت هواپیمایی و ورود هواپیما دخیل است.

وی تصریح کرد : نظارت لازم بر شرکتهای هواپیمایی بر اجرای مطلوب حقوق مسافر در شرایط تاخیر پرواز انجام می شود.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان سال گذشته به 46 هزار و 164 پرواز مسافری، آموزشی و نظامی سرویس دهی کرد.

این فرودگاه ، فرودگاه احتیاطی تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) و بیش از 60 درصد از پروازهای داخلی فضای کشور است.

همچنین فرودگاه اصفهان ، معین فرودگاه های تهران و 10 استان دیگر در زمان بروز حوادث غیر مترقبه است.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان