//
کدخبر: ۱۴۱۹۵۷ //
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

تدارک ۲۲ برنامه برای دهه وقف در کرمانشاه/۵۲ هزار رقبه در استان داریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از تدارک 22 برنامه برای دهه وقف در کرمانشاه خبر داد.

تدارک 22 برنامه برای دهه وقف در کرمانشاه/52 هزار رقبه در استان داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام عباسیان در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های دهه وقف در کرمانشاه برگزار شد، وقف را فرهنگی قوی و تمدن ساز توصیف کرد و گفت: وقف سنتی انسانی و خیرخواهانه است که در تمام مکاتب و ادیان بشری وجود داشته و دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه نسبت به فرهنگ وقف در جامعه بی توجهی می شود، اظهار کرد: قطعا دولت‌ها تنها با بودجه خود نمی توانند تمام مشکلات جامعه را حل کنند، لذا نهادینه سازی، ترویج و تبلیغ وقف کمک خواهد کرد تا این ثروت مردمی در اختیار حل مشکلات مردم جامعه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همچنین با اشاره به نامگذاری 15 تا 24 آبان به نام دهه وقف در کشور، این نامگذاری را فرصتی برای احیاء و ترویج این سنت حسنه خواند.

وی از برگزاری 22 برنامه برای دهه وقف در کرمانشاه خبر داد و گفت: در این دهه برای افزایش آگاهی جامعه نسبت به فرهنگ وقف 10 ایستگاه "همه واقف باشیم" را در سطح شهرستان های استان برپاخواهیم کرد تا کارشناسان مربوط به این حوزه مشاوره و اطلاع رسانی کافی به مردم را در رابطه با وقف داشته باشند.

عباسیان همچنین با بیان اینکه طی این مدت 90 مبلغ از کرمانشاه به بقاع شاخص و مناطق محروم استان اعزام می شوند، عنوان کرد: برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از اصحاب وقف در کرمانشاه و هفت شهرستان، برگزاری مراسم تجلیل از جامعه قرآنی، نشست با اصناف، برگزاری مراسم لبیک یا رسول الله(ص) و مراسم شهادت امام رضا(ع) در 12 بقعه طی روزهای 28 و 29 صفر، اجرای زنگ انشاء با موضوع وقف در مدارس، اطعام و پذیرایی از دانش آموزان محلات محروم موقوفه نشین و راه اندازی ایستگاه سلامت در این محلات و بقاع متبرکه، اجرای 12 محفل انس با قرآن کریم و... از برنامه های شاخص این دهه در استان خواهد بود.

وی یادآور شد: در دهه وقف عیادتی از واقفین در قید حیات استان خواهیم داشت و برنامه ای مستند نیز از واقفین استان به عنوان الگوهای برتر جامعه تهیه و برای معرفی به مردم از صداوسیما پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود 52 هزار رقبه در سطح استان، اعلام کرد: در راستای اجرای نیات واقفین حدود 85 درصد از درآمد موقوفه‌های استان صرف امور قرآنی، حوزه‌های علمیه و طلاب می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۹۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان