//
کدخبر: ۱۰۵۷۸۳ //

تعداد وقف های سیستان وبلوچستان در سال ۹۷ اعلام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ وقف جدید در سطح استان به‌ثبت رسیده است.

تعداد وقف های سیستان وبلوچستان در سال 97 اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه عمده وقف‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان و ایرانشهر صورت گرفته،افزود: در تلاش هستیم تا با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی، تا پایان سال جاری میزان موقوفات جدید استان را به ۱۷۰ مورد برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ موقوفه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از این تعداد، ۴ هزار و ۸۲۴ موقوفه به‌صورت متصرفه در اختیار اوقاف بوده و ۷۶ مورد نیز غیرمتصرفه است.

وی بیان کرد: همچنین در مجموع، سه هزار و ۱۰۴ رقبه دارای درآمد نیز در سطح استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که از این میان، بیش از دو هزار و ۷۰۰ رقبه متصرفه و حدود ۴۰۰ رقبه نیز غیر متصرفه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ وقف جدید در سطح استان به‌ثبت رسیده است.

مؤمنی ادامه داد: طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی و سوگواره یاس نبوی از جمله طرح‌هایی است که به میزبانی بقاع متبرکه در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود و فرصتی است تا مبلغان اعزامی به ترویج سنت حسنه وقف بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: با توجه به گستردگی و ظرفیت‌های بالایی که در استان وجود دارد، انتظار است تا فرهنگ وقف بیش از این در استان نهادینه شده باشد، بنابراین وظیفه ما و رسانه است تا در جهت ترویج وقف بیشتر بکوشیم

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۷۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان