//
کدخبر: ۱۳۹۴۲۹ //

ظرفیت اسکان ۵۰ هزار زائر اربعین در کرمانشاه فراهم است

جانشین ستاد اربعین در بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از شناسنامه‌دار شدن 83 موکب در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان برای 50 هزار زائر اربعین در کرمانشاه فراهم شده است.

ظرفیت اسکان 50 هزار زائر اربعین در کرمانشاه فراهم است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی حسینی ، درباره آخرین وضعیت موکب‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون 83 موکب در سطح استان مجوز فعالیت گرفته اند که از این تعداد 61 موکب در شهرستان کرمانشاه و مابقی در سایر نقاط است.

وی ادامه داد: هشت موکب در کنگاور، شش موکب در اسلام‌آبادغرب، چهار موکب در بیستون، دو موکب در صحنه و دو موکب در سنقر وکلیایی پذیرای زوار است.

جانشین ستاد اربعین در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تعداد موکب کرمانشاهیان در خارج از مرز و مسیر نجف به کربلا را نیز 14 مورد اعلام کرد که سه موکب از این تعداد در زمینه بهداشت و درمان فعالیت دارند.

حسینی با بیان اینکه موکب‌ها ارائه خدمات متفاوتی به زوار دارند و علاوه بر تغذیه تعدادی از آنها در زمینه اسکان نیز فعالیت دارند، عنوان کرد: در موکب‌ها ظرفیت اسکان 18 هزار نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به ظرفیت اسکانی که در خارج از موکب‌ها نیز فراهم شده، یادآور شد: در مجموع ظرفیت اسکان 50 هزار نفر در هر شب را در کل استان داریم.

جانشین ستاد اربعین در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه میزان مراجعه به موکب‌ها برای تغذیه و اسکان را طی روزهای مختلف متفاوت دانست و عنوان کرد: در روزهایی که شرایط جوی مهران نامناسب بود 25 هزار زائر در بخش‌های مختلف استان جاگیر شدند و در کرمانشاه ماندند.

حسینی از ادامه فعالیت موکب‌ها تا پایان ایام برگشت زوار اربعین خبر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۴۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان