//
کدخبر: ۱۳۸۴۲۱ //

پایتخت ۱۲۰۰ مدرسه نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت نامناسب فضای آموزشی این کلانشهر گفت: پایتخت برای دستیابی به میانگین کشوری نیازمند حداقل یکهزار و 200 مدرسه 12 کلاسه است.

پایتخت 1200 مدرسه نیاز دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

عباسعلی باقری روز سه شنبه در گردهمایی اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران اظهارداشت: امروز شهر تهران جزو فقیرترین شهرهای کشور از لحاظ فضای آموزشی است.

وی میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور را 5.2 عنوان و خاطرنشان کرد: در بعضی مناطق شهر تهران مانند چهار و 15 این میانگین 1.2 یا 1.4 است و حتی بعضی مناطق این شهر از لحاظ فضای آموزشی یک پنجم سرانه کشور را ندارند.

باقری با اشاره به وضعیت نامناسب تراکم دانش آموزان در کلاس های درس پایتخت افزود: در کشور میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس درس 24 نفر است که این آمار در شهر تهران به حدود 33 نفر می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به نقش موثر خیران در مدرسه سازی افزود: به دلیل پایتخت بودن تهران نمی خواهیم بیشترین امکانات و فضای آموزشی به این شهر اختصاص داده شود اما از نیکوکاران درخواست داریم با اقدامات خود کمک کنند میانگین سرانه فضای آموزشی شهر تهران به میانگین کشوری برسد.

وی با بیان اینکه استانداری و شهرداری تهران هم به دنبال راهکاری برای حل مشکلات فضا و بهبود شرایط تحصیل دانش آموزان هستند اظهارداشت: متاسفانه خیران مدرسه ساز اطلاعی از شرایط و وضعیت نامناسب فضای آموزشی و سه شیفته شدن مدارس در تهران ندارند و بیشتر در سایر استان ها مدرسه می سازند.

به گزارش فرتاک نیوز رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران نیز در این گردهمایی با بیان اینکه پایتخت 30 درصد مدارس تخریبی با قدمت بالای 60 و 70 سال دارد، گفت: این موضوع نگرانی هایی را برای خیرین ایجاد کرده و قرار است با همکاری دولت، خیرین و سایر نهادها طی پنج سال، تعداد قابل توجهی کلاس درس ساخته شود.

امیر نعمت بنی آدم افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز از هشت سال گذشته تاکنون نمایندگی هایی را در سطح مناطق 19 گانه شهر تهران تشکیل داده و برنامه ها و همایش هایی را با همکاری سازمان نوسازی و اعضای نمایندگی ها برگزار کرده است.

اختصاص زمینی در فرهنگسراها برای ساخت مدرسه

رئیس سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران نیز در این گردهمایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های این سازمان در محلات و مناطق برای کمک به مدرسه سازی اعلام آمادگی کرد تا تفاهم نامه همکاری این نهاد با جامعه خیرین مدرسه ساز منعقد شود.

سعید اوحدی افزود: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آمادگی دارد در تمام فرهنگسراهای پایتخت زمینی را برای ساخت فضاهای آموزشی در اختیار مجمع خیرین مدرسه ساز قرار دهد.

اوحدی با ارائه پیشنهاد برگزاری هفته خیرین مدرسه ساز در دی یا اسفند امسال اظهارداشت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این هفته از تمام ظرفیت های خود برای پیشبرد اهداف مجمع خیرین مدرسه ساز بهره خواهد برد.

در شهر تهران بیش از یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در چهار هزار و 200 مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند که از این تعداد دو هزار و 500 مدرسه دولتی و مابقی غیردولتی هستند.

گردهمایی اعضای کارگروه های نمایندگان مناطق در پی شکل گیری دفاتر نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز در محل اردوگاه شهید چمران تهران برگزار شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۴۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان