//
کدخبر: ۱۳۳۶۷۳ //

سیل گاز ۳۰۰ مشترک روستایی را در فومن قطع کرد

فرماندار فومن گفت:‌ به علت جاری شدن سیل و خسارت به تأسیسات گاز رسانی در محدوده قلعه‌رودخان و روستاهای اطراف گاز 300 مشترک قطع شده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

محمود قاسم‌ نژاد اظهار داشت:‌ به علت بارش بسیار شدید باران و جاری شدن سیل خسارت‌های وارده به تأسیسات گازرسانی در محدوده منطقه قلعه رودخان و روستاهای تابعه در حال حاضر گاز 300 مشترک روستایی قطع شده است.

فرماندار فومن عنوان کرد:‌ اکثر خسارت‌های وارده به امکانات و تأسیسات زیربنایی شهرستان فومن در اواخر وقت دیشب رخ داده است به طوری که دیروز با آن حجم بسیار زیاد بارندگی و آبگرفتگی بسیاری از مناطق شهری و روستایی با خسارت و آسیب‌های چندانی مواجه نبودیم.

قاسم‌نژاد از تخریب چندین دهنه پل روستایی که توسط دهیاری‌ها ساخته شده بود خبر داد و ابراز داشت:‌ به علت حجم بسیار بالای بارندگی و سرازیر شدن آب از ارتفاعات و کوه‌های اطراف به مناطق پایین دست شاهد تخریب چندین پل روستایی بودیم که تردد در آن‌ها کاملاً غیرممکن شده است.

وی از تخریب شبکه آب‌رسانی در دهستان آلیان نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر 31 خانوار روستایی در این محدوده با قطع آب شرب روستایی مواجه هستند که برای ترمیم خسارت‌های وارده و وصل جریان شبکه باید منتظر کاهش حجم آب و فروکش کردن آن باشیم.

فرماندار فومن به قطع بودن گاز چندین خانوار روستایی نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ به دلیل جلوگیری از ایجاد حوادث ثانویه بخاطر عبور پایه‌های شبکه گازرسانی از روی رودخانه قلعه رودخان برای ساعاتی اقدام به قطع گاز برخی از خانوارها کردیم که این مشکل هم‌اکنون حل شده است.

قاسم‌نژاد ضمن اشاره به تخریب کامل پل مسیر قلعه رودخان به سمت فومن تصریح کرد:‌ این پل در حال حاضر به صورت کلی تخریب شده است به همین علت تا اطلاع ثانوی و تا زمان حل مشکل، مسیر گردشگری‌ قلعه رودخان مسدود بوده بنابراین ترددی در آن جریان ندارد.

وی تخریب پل روستایی در کلفت فومن را نیز مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ سال گذشته این پل روستایی دچار تخریب شده بود که برای ساخت مجدد آن تجهیز کارگاه در محل مورد نظر انجام شد اما با بارش باران اخیر و جاری شدن سیلاب پل قدیمی روستا به طور کلی تخریب شد.

فرماندار فومن از بازدید استاندار گیلان و برخی از مدیران ادارات کل از مسیر گردشگری قلعه رودخان خبر داد و افزود:‌ بنا به دستور استاندار گیلان و تأکید ویژه به ادارات مربوطه مقرر شد که کار ساخت پل تخریب شده قلعه رودخان در اسرع وقت و با ترک تشریفات اداری انجام شود.

قاسم‌نژاد تشکیل ستاد مدیریت بحران در محل فرمانداری شهرستان فومن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت:‌ به غیر از جلسه صبح امروز در محل فرمانداری فومن جلسه ستاد مدیریت بحران در ساعت 19 امروز نیز برای بررسی وضعیت شهرستان تشکیل شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۶۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان