//
کدخبر: ۱۳۱۸۷۱ //

۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان سمنان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از اعطای حدود 650 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در این استان خبر داد.

650 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان سمنان پرداخت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

اسماعیل غنیان عصر امروز در بیست و نهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: دولت در سال 1397 توسعه اشتغال برای روستائیان و عشایر کشور را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال روستایی از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارآفرینان این حوزه از مهم‌ترین سیاست‌های اشتغال‌زایی در استان سمنان است تصریح کرد: در این راستا تا امروز 287 طرح اشتغال‌زایی ویژه ایجاد اشتغال‌ برای روستائیان و عشایر استان سمنان در بانک‌های عامل مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به مجموع تسهیلات مورد درخواست و مصوب برای این طرح‌های اشتغال‌زایی اضافه کرد: برای این طرح‌ها در مجموع 1704 میلیارد و 957 میلیون ریال تسهیلات مصوب شده است.

غنیان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا امروز (هشتم مهرماه سال 1397) برای 243 طرح اشتغال روستایی و عشایری در استان سمنان منجر به انعقاد قرارداد متقاضیان با بانک‌های عامل شده است اضافه کرد: ارزش تسهیلات مورد تقاضا برای این طرح‌ها نیز 1247 میلیارد و 776 ریال بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع این طرح‌ها تا امروز متقاضیان 196 طرح اشتغال روستایی و عشایری تسهیلات مربوط به آن را به مبلغ 649 میلیارد و 410 میلیون ریال دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان در موضوع اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری رتبه دوم کشور را از نظر تعداد طرح‌های مصوب شده این نوع تسهیلات در بانک‌ها و رتبه چهارم کشور را از حیث تعداد طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری که قرارداد آن با بانک‌ها برای اعطای تسهیلات منعقده شده است؛ دارد.

غنیان با اشاره به آخرین آمار فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان سمنان از ابتدای امسال تا امروز تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده تا امروز پنج هزار و 246 فرصت شغلی در استان سمنان ایجاد شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۸۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان