//
کدخبر: ۱۳۰۱۷۱ //
توصیه مدیر کل محیط زیست مازندران؛

به جای پرنده کُشی پرنده‌نگری کنید

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: صید به شیوه دوما با مجوز پذیرفته شده است و افراد می‌توانند اقدام به شکار کنند.

به جای پرنده کُشی پرنده‌نگری کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با توجه به آغاز فصل پاییز و ورود پرندگان مهاجر به مازندران به ویژه فریدونکنار، چه برنامه‌هایی برای کاهش تنش‌های گذشته در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: برای کاهش مشکلات در گذشته چندین جلسه با مقامات محلی و شهرستانی برگزار شده است و نتایج مناسبی به دست آمد.

وی با بیان این‌که با توجه به اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزشی که داده شد به نظر می‌رسد امسال نسبت به سال گذشته تنش کمتری در فریدونکنار داشته باشیم، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته تنها صید مجاز، "دوما" که صیدی سنتی است، خواهد بود. دامگاه‌داران باید به قانون تمکین کنند در غیر این صورت همانند سال گذشته که موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری شد، امسال نیز این امر صورت می گیرد. صید به شیوه دوما با مجوز پذیرفته شده است و افراد می‌توانند اقدام به شکار کنند اما هر نوع صیدی بدون مجوز و بدون دریافت پروانه صید ممنوع است.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به اینکه فصل جدیدی در تعاملات استانی و شهرستانی در زمینه صید پرندگان به وجود آمده است امیدواریم شاهد کشتار وسیع پرندگان نباشیم چرا که این امر برای شهرستان فریدونکنار، استان و کشور مناسب نیست.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه برای کشاورزانی که زمین هایشان میزبان پرندگان خواهد بود چه فعالیت جایگزین درآمدزایی که جنبه اجرایی داشته باشد در نظر گرفته‌اند، گفت: محیط زیست نمی تواند مستقیما به دنبال درآمدزایی و اشتغالزایی باشد. محیط زیست با توجه به این‌که دستگاه‌ استعلام شونده است، می‌تواند در ایجاد اشتغال به صورت غیرمستقیم نقش‌آفرینی کند. گردشگری یکی از دستگاه هایی است که می تواند در این زمینه به دنبال درآمدزایی باشد.

مدیرکل محیط زیست مازندران افزود: به جای پرنده کشی به دنبال راه اندازی پرنده نگری در تالاب های مازندران به ویژه فریدونکنار هستیم و این امر باید به وسیله تمامی دستگاه‌ها دنبال شود و هر فردی در این زمینه برای سرمایه گذاری اقدام کند، روند دریافت مجوز را تسهیل می‌کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۱۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان