//
کدخبر: ۱۲۹۰۶۷ //

قم درشام غریبان حسینی به سوگ نشست

مجاوران و زائران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) پنجشنبه شب در شام غریبان امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان به سوگ نشستند و بر غربت و اسارت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گریستند.

قم درشام غریبان حسینی به سوگ نشست
به گزارش فرتاک نیوز،

در شام عاشورای حسینی مردم شهر مقدس قم، آیین شام غریبان را با دلی پر از غم و اندوه برگزار کردند و با حضور در خیابان های اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) به یاد حضرت سید الشهدا(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

مردم با برپایی دسته های عزاداری یاد حضرت عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان را گرامی داشتند و با روشن کردن شمع، ویژه برنامه های این شب را برگزار کردند و به یاد مصیبت های حضرت زینب کبری(س) خواهر گرامی امام حسین(ع) گریستند.

همچنین برخی از دسته های عزاداری برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کردند و با نوحه خوانی به عزاداری پرداختند.

همچنین تعدادی از ایستگاه های صلواتی در این شب، از عزاداران حسینی(ع) در خیابان های مختلف سطح شهر مقدس قم و سایر نقاط استان پذیرایی می کردند و نیز در برخی از مناطق مراسم زیارت عاشورا برپا شد.

امشب قم شاهد جلوه های بی بدیلی از عشق و ارادت عاشقان ائمه اطهار(ع) به امام حسین(ع) و یاران باوفایش می باشد، به طوری که شور حسینی در جای جای این شهر مقدس به چشم می خورد و ندای «امشب شام غریبان است» در شهر مقدس قم طنین انداز شده است.

عزاداران حسینی که طی روزهای گذشته از راه های دور و نزدیک خود را به شهر مقدس قم رسانده و در آیین سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) شرکت کرده اند، در شام غریبان این امام همام(ع) نیز به یاد مصیبت های حضرت زینب(س) و کودکان امام حسین(ع) ناله سردادند و اشک ماتم ریختند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و بقعه های امامزادگان(ع)، مسجدها، حسینیه ها و تکیه ها در سراسر استان در شام غریبان حسینی غرق در عزا و ماتم شده اند و گروه بسیاری از عاشقان، ارادتمندان، شیفتگان و دلسوختگان ائمه اطهار(ع) مشغول عزاداری هستند.

امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در روز 10 محرم (عاشورا) سال 61 هجری قمری در حالی که بیش از 72 تَن نبودند، با دلاورمردی و رشادت و با عزت و آزادگی با دشمنان دین اسلام جنگیدند و به شهادت رسیدند، اما زیر بار ذلت نرفتند.

مرقد مطهر این امام معصوم و حضرت ابوالفضل عباس(ع) و یارانش در شهر کربلای مُعلا در کشور عراق است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۰۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان