//
کدخبر: ۱۲۹۰۵۳ //

آئین شام غریبان حضرت سیدالشهدا در مالزی برگزار شد

آئین سوگواری شام غریبان حسینی شامگاه پنجشنبه با حضور پرشور ایرانیان مقیم مالزی در مجتمع فرهنگی ام.سی.ای شهر کوالالامپور برگزار شد.

آئین شام غریبان حضرت سیدالشهدا در مالزی برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

ایرانیان مقیم و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در شهرهای مختلف مالزی با حضور در محافل حسینی در شام غریبان خاندان امام حسین (ع) اشک ماتم ریخته و در عزای سید وسالار شهیدان به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.

حجت الاسلام محمد افتخاری از محققان علوم اسلامی در این مراسم گفت: دشمنان اباعبدالله و قاتلان آن امام تمام تلاش خود را کردند تا نام و اثری از ایشان باقی نماند اما اکنون پرچم حسینی در سراسر جهان برافراشته است.

وی افزود: درحال حاضر بسیاری از مردم در عراق، ایران، افغانستان، مصر و سراسر جهان اسلام نام امام حسین (ع) را زنده نگه داشته و به رغم گذشت حدود یک هزار و چند صد سال از ابتدای اسلام تاکنون همواره یاد و راه مولای شهیدان زنده مانده و قاتلان آن امام در زمره بدترین افراد در تاریخ سرافکنده شده اند.

وی افزود: پیش و پس از واقعه کربلا تعداد زیادی از رهروان حسین جان (ع) خود را بر سر راه ایشان گذاشتند و اکنون نیز بسیاری از آزادگان جهان حضرت اباعبدالله را الگوی زندگی سیاسی و اجتماعی خود قرار داده اند.

وی گفت: پس از واقعه کربلا چندین شخصیت مختلف از جمله مختار ثقفی به خونخواهی امام حسین (ع) و یاران ایشان قیام کردند و انتقام وی را از قاتلانش گرفتند.

مراسم عزاداری سالار شهیدان در کوالالامپور از شب اول محرم از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در کوالالامپور برپا شده است .

عزاداران در مراسم شام غریبان حسینی ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، با نوحه خوانی و مرثیه سرایی عبدالهی مداح اهل بیت عصمت و طهارت نیز به سوگواری و سینه زنی پرداختند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۰۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان