//
کدخبر: ۱۲۷۷۵۶ //

سنگ استان لرستان به ‌کشورهای آمریکایی صادر می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در حال حاضر سنگ استان به ‌کشورهای آمریکایی صادر می‌شود.

سنگ استان لرستان به ‌کشورهای آمریکایی صادر می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا صفی‌خانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به موضوع خام فروشی  سنگ در استان اظهار داشت: این موضوع سال‌ها است که در اذهان عمومی و محافل مختلف  مطرح شده اما باید گفت که سنگ لرستان در چند سال اخیر با مشکلات زیادی روبه رو شده بود.

وی افزود: سنگ معدن گوهره در شهرستان چگنی، سنگ چینی در ازنا و الیگودرز و گرانیت در  دورود و بروجرد وجود دارد که سالهای گذشته سنگ چینی و بسیاری از واحدهای زیرمجموعه آن با مشکلات جدی مواجه شدند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها تصمیم گرفته شد که پودر کربنات کلسیم جایگزین خوبی برای  سنگ چینی الیگودرز است که کالای کم‌نظیری بوده و در دنیا خواهان زیادی دارد و علاوه بر فعالیت واحدهای موجود، واحدهای جدیدی ایجاد شدند.

وی با اشاره به  رشد 30 درصدی در معادن فعال و ظرفیت آنها، بیان کرد:  بسیاری از واحدهای سنگ‌بری مدرن کشور در لرستان قرار دارند بطوریکه که ٨ واحد مدرن در لرستان داریم.

صفی خانی گفت: در حال حاضر سنگ استان به کشورهای آمریکایی صادر می‌شود و این در حالی است که طبق آمار منتشره از گمرک در سال 92  صادرات مواد معدنی در لرستان  70 درصد بود و هم‌اکنون به 1.5 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر حمایت قاطع از واحدهای سنگبری تصریح کرد: : باید حمایت جدی از واحدهای سنگ‌بری صادراتی داشته باشیم چراکه این واحدها می‌توانند در رونق اقتصادی استان نقش داشته باشند‌.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۷۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان