//
کدخبر: ۱۲۷۲۱۳ //

۲۰۰ پرونده در کارگروه رفع موانع تولید خراسان جنوبی بررسی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: امسال بیش از 200 پرونده مربوط به 200 واحد تولیدی استان به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارسال و در خصوص رفع مشکلات این واحدها تصمیماتی گرفته شد.

200 پرونده در کارگروه رفع موانع تولید خراسان جنوبی بررسی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

داوود شهرکی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 32 جلسه کارگروه استانی با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی برگزار شد، همچنین 28 جلسه کارشناسی و 200 پرونده واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 18 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده است که شاید سرمایه گذار از مسیرهای دیگر نتواند از این تسهیلات بهره مند شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: در راستای تسهیل و رفع موانع تولید پارسال حدود 280 میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

وی بیان کرد: تامین مالی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی با دستگاه های مختلف دولتی، خصوصی و بانک ها از جمله وظایف این کارگروه است که در قالب کمیته های تخصصی مختلف بررسی و با دعوت از مدیران مربوط و واحدهای تولیدی تصمیماتی اخذ و به عنوان مصوبه به کارگروه استان ابلاغ و اجرا می شود.

شهرکی گفت: از 15 مرداد نیز تاکنون مشکلات 52 واحد تولیدی استان در حوزه مالیات، زیرساخت، تامین اجتماعی و سازمان های مرتبط به کارگروه تسهیل ارسال شد که بخشی منجر به رفع موانع شده و بخشی در مسیر رفع قرار دارد.

وی افزود: برخی مشکلات واحدهای تولیدی در درون استان قابل رفع است لذا در کارگروه تسهیل با دستور استاندار ابلاغ می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: روند طرح مشکلات واحدهای تولیدی در رسانه ها به شدت کاهش پیدا کرده و تلاش داریم آن را به حداقل برسانیم.

وی گفت: برخی مشکلات در چارچوب وظایف کارگروه نیست که ممکن است به دلیل عدم ارزیابی های به روز یا محاسبات نادرست توسط سرمایه گذار ایجاد شده باشد که این موضوعات را نیز در قالب تامین مالی یا فرصت برای پرداخت اقساط در اختیار سرمایه گذار قرار می دهیم تا به تولید برگردند.

شهرکی تامین مالی، مالیات و زیرساخت را مهمترین مشکل واحدهای تولیدی ذکر کرد و افزود: برای رفع این مشکلات به طور میانگین 60 جلسه استانی و کارشناسی در سال جاری برگزار شده است.

وی بیان کرد: رفع موانع تولید 52 واحد در حوزه صنایع غذایی، فلزی، معدنی، خدماتی، دامداری، دامپروری، صنایع و سایر در کارگروه تسهیل امروز قرائت و مصوب شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه گذاران واحدهای تولیدی خواست اگر با مشکلی مواجه اند که خودشان قادر به رفع یا پیگیری آن نیستند با مراجعه به دبیرخانه سازمان موضوع را بیان کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۲۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان