//
کدخبر: ۱۱۸۵۸۵ //

سخنی با شهردارنهاوند؛ در این شرایط وانفسا سوهان روح نباشید!

برخورد شهرداری نهاوند با دست فروشان و حرف هایی که باید با شهرداراین شهر در میان گذاشت.

سخنی با شهردارنهاوند؛ در این شرایط وانفسا سوهان روح نباشید!
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز در یکی از کانال های خبری شهرستان نهاوند تیتری با عنوان برخورد قاطع واحد سد معبر شهرداری نهاوند با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی با متخلفین سد معبر منتشر گردید که می توان از چند منظر به آن توجه نمود .

اول باید این موضوع را اعلام نماییم که معابرعمومی متعلق به عموم مردم بوده و دخل و تصرف آن از سوی هر شخص یا گروهی و بنا بر هر دلیلی نمی تواند مبنای قانونی داشته باشد و باید متولیان امر شهر، شرایط دارا بودن شهروندان از یک شهر پاکیزه را فراهم نمایند. با این پیش زمینه این را حق قانونی شهرداری می دانیم که بعنوان متولی امر شهر و در دفاع  از حقوق شهروندان نسبت به کسانی که سد معبر می کنند واکنش نشان دهد.

اما سوال این است که آیا به این دلیل می توان هر گونه رفتاری را با کاسبانی که در بدترین شرایط اقتصادی بسر می برند داشته باشیم؟!

آیا شهردار محترم و متولیان امر نباید قبل از برخوردهای این چنینی، فکر چاره بوده و شرایط برای کسب درآمد حلال این قشر ضعیف از جامعه را فراهم نمایند؟!

آیا با توجه به وضعیت رکود اقتصادی و بیکاری و شرایط خاصی که دیگر نیازی به گفتن ندارد، نباید مرهمی بر دردهای این مردم بود و چرا باید قانون را برای اقشار کم در آمد به اجرا در آورد؟!

آیا آقای شهردار به این فکر افتاده است که این قشر زحمتکش برای کسب روزی حلال چکاری باید انجام بدهند تا شرمنده زن و فرزند خود نباشند؟!

البته ناگفته پیداست که شاید با این جمله تکراری روبرو شویم که ایجاد اشتغال متولی آن شهرداری نمی باشد و این می تواند از نظر قانونی مورد قبول باشد، اما آیا از نظر وجدانی می تواند قابل قبول باشد؟!

آقای شهردار؛ در این که  باید قانون برای همه اقشار جامعه ملاک باشد شکی وجود ندارد، اما همین قانون هم وظایفی بر دوش مدیران گذاشته است و نمی دانیم چرا فقط قانون را باید شهروندان اجرا کنند و پای مدیران که به میان می آید مصلحت چیز دیگری خواهد شد!

جان کلام این که در همین قانون هم انعطاف هایی وجود دارد که ای کاش مدیران از آنها برای رفع مشکلات مردم کمک نمایند نه برای مانع ایجاد نمودن بر سر راه مردمی که همواره به پای این انقلاب و منافع ملی هزینه نموده اند ولی برای نیاز روزمره خود محتاج هستند!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۵۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان