//
کدخبر: ۱۱۷۶۵۹ //

مروری بر انتشار یک خبرناراحت کننده/ حادثه نهاوند هشداری به رسانه های زرد!

حادثه نهاوند که در نهایت به مردگ دلخراش چند کارگر زحمت کش انجامید، با انتشار اخباری کذب از سوی برخی رسانه های زرد ابعاد وسیع تری پیدا کرد.

مروری بر انتشار یک خبرناراحت کننده/ حادثه نهاوند هشداری به رسانه های زرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

متاسفانه چند روز قبل در شهرستان نهاوند از توابع استان همدان، حادثه ای اتفاق افتاد که طی آن تعدادی از کارگران عزیز و زحمت کش به علت ریزش بخشی از یک دیوار، جان خود را از دست دادند تا غمی دیگر بر ناراحتی های مردم ایران افزوده شود.

اما علی رغم ناراحتی موجود در اثر این ضایعه اسفبار که واقعا دل هر شنونده ای را به درد می آرود، آن چه که در این راستا مورد توجه و ناراحت کننده می باشد، واکنش برخی از رسانه های محلی نسبت به این اتفاق بوده که با اخباری که بعضاً بسیاری از آن ها بدون هیچ نظر کارشناسی بود، تشویش اذهان عمومی را فراهم نمودند، رسانه هایی که صرفا با تیترهای زرد و دروغ پردازی به دنبال جذب مخاطب هستند و نظارتی هم بر آنها وجود ندارد.

دراین بین فیلم مصاحبه مدیر آتش نشانی نهاوند  که در فضای مجازی منتشر گردید، بیشترین اثر مخرب را بر جای گذاشت، جایی که این مدیربه اشتباه در مورد حفاری غیر مجاز صحبت کرده بود و همین جمله باعث التهابات زیادی در آن منطقه گردید.

به منظور پیگیری دقیق تر، خبرنگار سرویس حوادث فرتاک نیوز به محل حادثه رفت و طی گفتگویی که با اکبر مولوی مدیر آتش نشانی نهاوند داشت مشخص گردید که حادثه مورد نظر، اصلا گود برداری و حفاری نبوده  و این پروژه دارای مجوزهای لازم از شهرداری و نظام مهندسی بوده و گفت وگوی اولیه کمی شتاب زده بوده است و خوشبختانه این مدیر با شهامت تمام نظر خودرا اصلاح نمود تا بیشتر از این زمینه های تشویش اذهان عمومی را فراهم ننماید که قابل تقدیر است.

اما ای کاش همکاران به ظاهر رسانه ای برای بهتر دیده شدن به راه های دیگری روی بیاورند و بدانند در این گونه موارد ممکن است عواقب بسیار بد و جبران ناپذیر به دنبال داشته ویادمان باشد به عنوان خبرنگار، رسالت خود یعنی امانت داری در اصل خبر را حفظ کنیم.

فرتاک نیوز این ضایعه اسقبار را به خانواده های بازماندگان  تسلیت می گوید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۷۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان