//
کدخبر: ۱۱۸۴۹۲ //

اولین مرکز جامع "مراقبت از خانواده" غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی شد

اولین مرکز جامع "مراقبت از خانواده" غرب کشور با حضور معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در کرمانشاه افتتاح شد.

اولین مرکز جامع "مراقبت از خانواده" غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در آیین افتتاح این مرکز که امروز (22 مرداد) در محل اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد، طلاق را یکی از معضلات اصلی کشور در سالهای اخیر عنوان کرد و افزود: یکی از پدیده هایی که در سالیان گذشته از حد نرم خود گذشته معضل طلاق است و درهمین راستا با همکاری دادگستری تلاش‌های بسیاری برای حل این معضل صورت گرفت و مراکز مداخله طلاق در دادگاه‌ها تشکیل شد.

وی افزود: خوشبختانه این مراکز توفیقات خوبی داشتند و سال گذشته با خدمات این مراکز 25 درصد پرونده‌های طلاق استان به سازش انجامید.

قادری علت اصلی طلاق در استان را عدم مهارت‌های زندگی با 54 درصد موارد طلاق عنوان کرد و افزود: در رده‌های بعدی اعتیاد با 15 درصد، روابط فرازناشویی با 15 درصد، مشکلات اقتصادی با هشت درصد و دخالت اطرافیان با پنج درصد به عنوان علل اصلی طلاق مطرح هستند.

وی افزود: این امر نشان م یدهد که زوجین با فراگیری مهارت و داشتن یک مشاوره خوب می توانند به ادامه مسیر زندگی مشترک خود ادامه دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش آمار طلاق استان در سال گذشته، گفت: متاسفانه به خاطر کاهش آمار ازدواج، میزان کاهش طلاق در استان به چشم نمی‌آید، چرا که همپای کاهش طلاق، آمار ازدواج در استان نیز کاهش داشته و از حدود 20 هزار ازدواج در سال 1394 به 16 هزار و 990 ازدواج در سال گذشته رسیده است.

قادری با اشاره به لزوم ارتقاء مشاوره جهت تحکیم روابط خانواده، گفت: استان ظرفیت خوبی در بحث مشاوره دارد و تلاش ما این است بتوانیم با ارائه مشاوره مناسب مهارت زوجین در اداره زندگی را بالا برده و آمار طلاق را کاهش دهیم.

وی افزود: در همین راستا مرکز جامع مراقبت از خانواده با همکاری دادگستری در استان راه اندازی شده و هم اکنون در این مرکز هشت دفتر مشاوره و شش نیروی مددکار و روانشناس فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مرکز در راستای هدفمند ونظام‌مند کردن خدمات مشاوره احداث شده و امیدواریم با این اقدام بتوانیم شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

قادری از ارائه رایگان خدمات این مرکز خبر داد و افزود: زوجین پیش از هر اقدام برای طلاق باید به این مرکز مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۴۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان