//
کدخبر: ۱۰۷۹۴ //

شورای اقتصاد مقاومتی در ۷۰ روستای رفسنجان راه اندازی شد

فرماندار رفسنجان از راه اندازی شورای اقتصاد مقاومتی در 70 روستای این شهرستان طی یک ماه گذشته خبر داد.

 شورای اقتصاد مقاومتی در 70 روستای رفسنجان راه اندازی شد

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست ستاد راهبردی طرح احیاگران آبادی در محل فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: 150 روستا در این شهرستان وجود دارد که می توان با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، ضمن ایجاد اشتغال از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

وی گفت: با تشکیل شورای اقتصاد مقاومتی در روستاها کارشناسان مربوط به راه اندازی هر شغل در روستا به متقاضیان مشاوره می دهند که در این صورت با مشاوره می توانند نقاط ضعف را در اجرای طرح به طور علمی برطرف سازند.

وی بیان کرد: صندوق های خرد نیز در این روستاها در حال راه اندازی است که این صندوق های خرد به متقاضیان طرح ها در روستاها تسهیلات کم بهره ارایه می دهند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه رفسنجان سال آینده در حوزه اشتغال روستایی الگویی برتر در کشور خواهد شد گفت: در این راستا طرح احیاگران آبادی نیز اجرا می شود و از کسانی که طرح هایی را در روستاها اجرا و اشتغالزایی کنند، تجلیل می شود.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید بر پایه‌ بنیه ‌های علمی، دانش‌ محور و عدالت ‌محور بودن باشد.

ملانوری با اشاره به اینکه با اجرای طرح ‌های کوچک اشتغال بیشتری ایجاد می شود افزود: با تدوین طرح احیاگران آبادی با روش ‌های محلی و بومی می توانیم قوانین و بخشنامه‌ های ابلاغی را اجرایی ‌کنیم.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از 45 هزار میلیارد ریال طرح در ستاد مثلث توسعه اقتصادی در رفسنجان اجرا شده است بیان کرد: در ستاد مثلث توسعه اقتصادی رفسنجان با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی حرکت جدیدی ایجاد شده و منطقه ویژه اقتصادی و شهرک ‌های صنعتی رونق خوبی گرفتند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده خاطرنشان کرد: مجموعه فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اعتبار 7 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری 150 نفر اشتغالزایی دارد که رشد اقتصادی ایجاد می ‌کند و در کنار این سرمایه گذاری یک کارگاه 500 میلیون ریالی هم برای 15 نفر اشتغالزایی ایجاد می کند که با توجه به اینکه در حوزه سرمایه گذاری ها در ایجاد واحدهای کوچک بهتر و سریعتر اشتغالزایی می شود توجه ما در سال آینده معطوف به حوزه اشتغال روستایی خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان هم گفت: 10 هزار هکتار سطح زیر کشت در شهرستان به آبیاری قطره ای مجهز شده است.

حسین رضایی بیان کرد: در حوزه کشاورزی رفسنجان با توجه به کم‌ آبی می ‌توان محصولاتی که نیاز آبی کمی دارند از جمله زعفران، عناب، گل گاوزبان، عدس، زنبور عسل، پرورش ماهی، مرغ بومی، گیاهان دارویی و ... را کشت کرد که توجیه اقتصادی دارند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۷۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان