//
کدخبر: ۳۱۰۷۱۴ //

گزارش توئیتری ظریف از دیدارهایش در واتیکان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی توئیتری از دیدارهایش با پاپ، نخست‌وزیر و وزیر خارجه واتیکان نوشت که درباره گفت‌وگوی بین ادیان، فلسطین و تحریم‌های آمریکا به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

گزارش توئیتری ظریف از دیدارهایش در واتیکان

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به اروپا در ایتالیا حضور دارد، در گزارشی توئیتری درباره دیدار امروزش (دوشنبه) با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و همچنین نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه واتیکان نوشت که دیداری فوق العاده با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان داشته است.

وی همچنین افزود که دیدارهای خوبی با کاردینال «پارولین» نخست‌وزیر و اسقف اعظم «گالا گر» وزیر خارجه واتیکان داشته و درباره اهداف و چالش‌های مشترک و همچنین گفت‌وگوی بین ادیانی، فلسطین، تحریم‌های آمریکا و همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

 

ظریف در دیدار با پاپ فرانسیس با ارائه تصویری از شرایط ناشی از تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده آمریکا بر علیه مردم ایران به ویژه در حوزه دارو و واکسن، از مواضع سازنده پاپ در قبال این تحریم‌ها قدردانی کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن تشریح شرایط سخت تحمیلی بر مردم فلسطین از ادیان مختلف، از مواضع پاپ فرانسیس در این خصوص تشکر کرد.

به گزارش فارس، در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با کاردینال پارولین نخست وزیر و اسقف اعظم گالا گر وزیر امور خارجه واتیکان آخرین تحولات روابط دوجانبه با واتیکان همچنین اوضاع منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف در این دیدار نخست وزیر و وزیر امور خارجه واتیکان را در جریان دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات برجام، منطقه خلیج فارس، فلسطین، غرب آسیا و افغانستان قرار داد. 

نخست وزیر واتیکان نیز در این دیدار نسبت به رایزنی بیشتر با جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک در حوزه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین پس از این دیدار در اظهاراتی گفت که امروز گفت‌وگوهای خوبی با پاپ فرانسیس، نخست‌وزیر و وزیر خارجه واتیکان درباره تحریم‌ها، اوضاع فلسطین و لبنان و همچنین بحث اخلاق در جامعه جهانی داشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان