//
کدخبر: ۳۰۸۱۲۳ //

اجرای همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی/ تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان

رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم از اجرای همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم با حقوق اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت و همچنین تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم خبر داد.

اجرای همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی/ تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان

 عبدالرضا باقری رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم اظهار کرد: موضوع همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با اولین نامه‌نگاری رسمی وزیر علوم، در تاریخ دوم آبان ‌۱۳۹۷‬ با معاون اول رئیس جمهوری آغاز و در لایحۀ بودجه سال ۱۳۹۹ اعتباری برای آن پیش‌بینی شد که بعد از رفت و برگشت لایحه از مجلس به دولت، به دلیل محدودیت منابع در بودجه، حذف شد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: ملاقات‌ها، مکاتبات و پیگیری‌های متعدد مسؤولان و مدیران ارشد وزارت و تشکّل‌های صنفی با مقامات مختلف کشور و حمایت‌های ارزشمند نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال گذشته ادامه یافت و به درج آن در بند «و» تبصره «۲» قانون بودجه سال ۱۴۰۰ انجامید.

باقری ضمن تشکر و قدردانی از افرادی که در به ثمر نشستن این مهم در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی همکاری کردند، ادامه داد: چگونگی اجرای همسان‌سازی در چارچوب قانون با تشکیل کارگروهی با مسؤولیت مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه و با حضور تعدادی از معاونان ستادی وزارت و برخی از رؤسای دانشگاه‌ها با بررسی ضوابط و مقررات موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نظرخواهی از دانشگاه‌ها و تشکل‌های صنفی اعضای هیأت علمی و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه برای نحوه تأمین اعتبار، پیش‌نویس مصوّبات را برای پیشنهاد به وزیر علوم آماده کرد.

وی افزود: خوشبختانه این موضوع امروز نهایی شد و با تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها برای قرار دادن آن در دستور کار هیأت‌های امنا ابلاغ شد.

رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه همچنین از تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: با مکاتبات متعدد وزیر علوم، تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصد حقوق کارمندان از  اول بهمن ‌۹۹‬ به اول اسفند ۹۸ اصلاح می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون با توجه به دریافت مجوزهای قانونی، مقرر شده است، پرداخت آن از محل اعتبارات مانده‌های سنواتی و درآمدهای اختصاصی مؤسسات ذی‌ربط، پس از تصویب در هیأت‌های امنا، انجام شود.

باقری ادامه داد: بدیهی است با این مجوز قانونی، مؤسساتی که از اعتبارات مانده‌های سنواتی و درآمدهای اختصاصی برخوردارند، می‌توانند با انجام فرآیندهای مربوطه این اقدام را به عمل آورند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۱۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان