//
کدخبر: ۳۰۴۶۴۸ //

گزارش توئیتری ظریف از کنفرانس «قلب آسیا» در دوشنبه

وزیر امور خارجه در گزارشی توئیتری از حضورش در کنفرانس قلب آسیا در دوشنبه نوشت: موضوع افغانستان، مسائل منطقه‌ای و جهانی و همکاری‌های دوجانبه در دستورکار گفت‌وگوها بود و بر نقش سازمان ملل در گفت‌وگوهای فراگیر صلح افغانستان تأکید شد.

گزارش توئیتری ظریف از کنفرانس «قلب آسیا» در دوشنبه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شامگاه یکشنبه هشتم فروردین ماه به منظور دیدار با مقامات تاجیکستان و شرکت در کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد، در گزارشی توئیتری به تشریح دیدارهایش در حاشیه این نشست پرداخت.

وی نوشت: گفت‌وگوهای گسترده در نشست «قلب آسیا» در شهر دوشنبه. موضوع افغانستان، مسائل منطقه‌ای و جهانی و همچنین همکاری‌های دوجانبه در دستورکار گفت‌وگوها با روسای جمهور و وزرای خارجه تاجیکستان و افغانستان و همچنین وزرای خارجه جمهوری آذربایجان، هند، پاکستان و ترکیه بود.

ظریف خاطرنشان کرد: بر نقش سازمان ملل متحد در گفت‌وگوهای فراگیر صلح افغانستان تأکید شد.

 

به گزارش فرتاک نیوز، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شامگاه یکشنبه برای انجام سفری دوجانبه و شرکت در کنفرانس قلب آسیا وارد دوشنبه شد، ضمن شرکت در این کنفرانس با رئیس جمهور تاجیکستان، وزرای خارجه هند، افغانستان و جمهوری آذربایجان و دبیر اجرایی سیکا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

ظریف همچنین در نشست سه جانبه‌ای با حضور همتایان تاجیکستانی و افغانستانی خود شرکت کرد.

نهمین کنفرانس قلب آسیا - روند استانبول از روز دوشنبه به مدت دو روز در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

۱۵ کشور عضو قلب آسیا شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، چین، روسیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند. آمریکا، استرالیا، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، لهستان، اسپانیا، سوئد و انگلیس هم کشورهای حامی قلب آسیا به شمار می‌روند.

کنفرانس قلب آسیا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ در استانبول، کابل، آلماتی، پکن، اسلام آباد، امریتسار، باکو و استانبول برگزار شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان