//
کدخبر: ۳۰۱۸۴۴ //

اعلام برندگان جوایز جشنواره برلین/ اعطای جوایز تابستان آینده

فیلمی از رومانی به کارگردانی «رادو ژو» به عنوان برنده جایزه خرس طلایی هفتادویکمین دوره جشنواره برلین اعلام شد تا در مراسمی حضوری تابستان آینده جایزه خود را به خانه ببرد.

اعلام برندگان جوایز جشنواره برلین/ اعطای جوایز تابستان آینده

 جشنواره فیلم برلین امسال به دلیل محدویت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در دو مرحله برنامه ریزی شده است؛ مرحله نخست از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) بیشتر برای اهالی صنعت سینما و در حالی برگزار شد که هر ۶ داور این دوره از جشنواره؛ شامل  محمد رسول اُف  کارگردان ایرانی،  جان فرانکو رزی  مستندساز ایتالیایی،  یاسمیلا ژبانیچ  کارگردان بوسنیایی،  ایلدیکو انید  فیلم‌ساز مجار،  آدینا پینتیل  کارگردان رومانیایی و  نداف لاپید  از خانه های خود فیلم ها را تماشا کردند.

به گزارش فرتاک نیوز، دیگر رویدادها نیز از جمله بازار فیلم اروپا (EFM) به صورت مجازی برگزار شد. قرار است مراسم اعطای این جوایز با حضور تماشاگران در پایان مرحله دوم جشنواره از  ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش عمومی آثار برپا شود.

بر پایه این گزارش فیلم بدشانسی در می‌زند.... فیلمی با رگه‌های طنز اجتماعی که در زمان همه گیری کرونا ساخته شده و در آن همه بازیگران ماسک بر صورت دارند، جایزه خرس طلایی این دوره از جشنواره را کسب کرد.

همچنین جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی به  دنش ناگی  سینماگر مجارستانی برای ساخت نخستین فیلم بلندش به نام نور طبیعی رسید. اثری در مورد سربازان مجارستانی در زمان جنگ دوم جهانی که در جنگل های برف‌پوش اوکراین پارتیزان‌های شوروی را جست وجو می‌کنند.

خرس نقره‌ای جایزه بزرگ هیات داوران به فیلم چرخ شانس و فانتزی اثری با ارجاعات مشخص فمنیستی به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی از ژاپن رسید. آقای باخمن و کلاسش مستندی از یک معلم آلمانی در سال اخر خدمتش با کلاسی پر از دانشجویان اقلیت یا مهاجر ساخته  ماریا اسپث  (آلمان) نیز خرس نقره ای جایزه هیات داوران را به خود اختصاص داد.

جشنواره برلین امسال برای اولین بار در زمینه بازیگری جنسیت را لحاظ نکرد و تنها یک خرس نقره‌ای را برای بهترین بازیگر نقش اصلی به  مارن اگرت  برای بازی در کمدی علمی تخیلی من مرد تو هستم و بهترین بازی در نقش مکمل به لیلا کیزلینگر بازیگر مجارستانی برای بازی در فیلم جنگل- همه جا تو را می بینم شناخت.

فیلم معرفی از کارگردان پرکار اهل کره جنوبی به نام  هنگ سانگسو  یکی دیگر از درام های مینیمالیست این کارگردان که سیاه و سفید فیلمبرداری شده است این بار جایزه خرس نقره ای بهترین فیلمنامه را کسب کرد و و خرس نقره ای دستاورد هنری این دوره از جشنواره برلین نیز به  آلونسو رویزپالاسیوس  از مکزیک برای فیلم یک فیلم پلیسی اعطا خواهد شد.

فیلم قصیده گاو سفید به کارگردانی  بهتاش صناعی‌ها  و با بازی  مریم مقدم  نیز امسال به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی جشنواره برلین حضور داشت. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۸۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان