//
کدخبر: ۲۹۸۶۵۲ //

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۷۹۴ دلار و ۱۱ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۱۷

به نقل از رویترز، قیمت طلا که دیروز تحت تاثیر تقویت دلار به پایین ترین رقم بیش از 2 ماه گذشته رسیده بود امروز اندکی افزایش داشت اما همچنان در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی از اواخر نوامبر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1794 دلار و 11 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز بیش از 2 درصد افت داشت و به پایین ترین رقم از ابتدای ماه دسامبر رسید.

از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا 2.8 درصد کاهش داشت و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از هفته منتهی به 27 نوامبر تاکنون قرار دارد. قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز با 0.2 درصد رشد به 1794 دلار و 70 سنت رسید.

به گزارش فرتاک نیوز، مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «از آنجایی که سرمایه گذاران فکر می کنند افت قیمت دیروز بیش از حد بوده، قیمت ها امروز تا حدی ترمیم شده است، اما روند کلی بازار طلا به دلیل رشد دلار و سوددهی بیشتر اوراق قرضه کاهشی شده است.»

دلار در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی در 3 ماه اخیر قرار دارد و سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا نیز شاهد رشد بوده است.

یانگ افزود: «با توجه به اینکه توزیع واکسن سبب کاهش موارد ابتلای روزانه به کرونا شده چشم انداز اقتصادی قطعا مثبت است و آمارهای کلان اقتصادی نیز رو به بهبود است. این عوامل سبب تضعیف تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه گذاری امن می گردد.»

اما تصویب بسته محرک مالی پیشنهادی دولت بایدن احتمالا به تقویت قیمت طلا کمک خواهد کرد.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «طلا در کوتاه مدت افت جدی را شاهد خواهد بود.» وی افزود، در حالی که از اواخر سه ماهه دوم سال ترمیم اقتصادی سرعت خواهد گرفت، نقش طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری هنگام افزایش تورم باز احیا خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان