//
کدخبر: ۲۹۱۸۱۵ //

نجات ۶ صیاد پس از پنج روز سرگردانی در خلیج‌فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات ۶ خدمه موتور لنج صیادی پس از پنج روز سرگردانی در آب‌های خلیج‌فارس حوزه سرزمینی این استان خبر داد.

نجات 6 صیاد پس از پنج روز سرگردانی در خلیج‌فارس

محمد قاسمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر عدم بازگشت یک شناور در موعد مقرر و نداشتن ارتباط تلفنی و رادیویی با آنان بلافاصله اقدام‌های لازم صورت گرفت و با توجه به نداشتن موقعیت دقیق صید، شناور ناجی ۱۸ از بندر عامری به همراه یک فروند شناور متعلق به نیروی دریایی سپاه جهت جستجوی منطقه خورخان و شناور ناجی ۸ از بندر دیر جهت جستجو در منطقه مطاف اعزام شدند.

به کزارش فرتاک نیوز، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه یک فروند واحد پروازی به همراه کارشناس جستجو و نجات از بوشهر نیز به منطقه اعزام شد گفت: از لحظه اطلاع از موضوع پیام ایمنی بر روی کانال ۱۶ دستگاه VHF از ایستگاه‌های بوشهر، لاور ساحلی، دیر، کنگان و عسلویه به صورت مرتب پخش شد و پیام ایمنی از طریق دستگاه ناوتکس نیز از ایستگاه بوشهر و هرمزگان ارسال شد.

قاسمی با بیان اینکه با هماهنگی لازم اطلاع‌رسانی جهت هماهنگی با کشورهای بحرین و عربستان نیز انجام شد افزود: از طریق تماس تلفنی با مرکز M R C C قطر نیز حادثه اطلاع‌رسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: گشت‌های جستجو ادامه داشت تا اینکه در روز پنجم در عملیات جستجو شناور رؤیت و خبر سلامتی هر شش خدمه موتور لنج توسط بالگرد دریافت شد و بلافاصله شناور ناجی ۸ از بندر دیر به موقعیت اعلام‌شده اعزام شد و با رفع نقص فنی از شناور درمانده این موتور لنج را تا بندر دیر پشتیبانی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان