//
کدخبر: ۲۸۵۶۵۳ //

معامله ۲۷۲ هزار میلیاردی شرکت ملی نفت و شرکت ملی پالایش و پخش

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سال 1397، بالغ بر 272 هزار و 792 میلیارد تومان نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی نفت ایران خریداری کرده است.

معامله ۲۷۲ هزار میلیاردی شرکت ملی نفت و شرکت ملی پالایش و پخش

براساس صورت مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سال 97، تامین کننده نفت خام و میعانات گازی مورد نیاز این شرکت در سال مذکور، شرکت ملی نفت ایران بوده و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران مجموعا بالغ بر 272 هزار و 792 میلیارد تومان نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی نفت ایران خریداری کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سال 97، بیش از 3 هزار و 740 میلیارد تومان بنزین از امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران خریداری کرده است. این رقم در سال 96 بالغ بر 6 هزار و 872 میلیارد تومان بوده است.

همچنین این شرکت 4 میلیارد و 184 میلیون تومان هوی اند از شرکت پتروشیمی بوعلی سینا خریداری کرده است.

گفتنی است در سال مالی 97، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در اجرای جزء (2) بند «الف» ماده 1 قانون الحاق برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، نسبت به ثبت خرید نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی نفت ایران و فروش آن به شرکت های پالایش نفت  به صورت کنترلی  در دفاتر خود اقدام نموده و نهایتا بهای نفت خام و میعانات گازی به ظرفیت بدهکار حساب شرکت های پالایش نفت و بستانکار حساب خزانه داری کل کشور و بدون سود منظور گردیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۶۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان