//
کدخبر: ۲۶۹۰۹۸ //

لاری: غربالگری آزمایشگاهی کرونا فقط برای گروه‌‌های هدف انجام می‌‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌‌که کمبودی در زمینه کیت‌های تشخیصی کرونا در کشور وجود ندارد، از غربالگری آزمایشگاهی کرونا در گروه‌‌های هدف خبر داد.

لاری: غربالگری آزمایشگاهی کرونا فقط برای گروه‌‌های هدف انجام می‌‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران روز گذشته اظهار کرده بود که "اینکه اکنون چرا غربالگری انجام نمی‌شود، جای سوال است؛ در ستاد مبارزه با کرونا این مسئله اعلام و قرار بر این شد که انجام شود اما گفته می‌شود با کمبود امکانات و کیت PCR مواجه هستیم."

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که آیا کمبودی در زمینه کیت‌‌های تشخیصی کرونا وجود دارد، اظهار کرد: کمبودی در زمینه کیت‌های تشخیصی کرونا در کشور وجود ندارد اما به دلایل مختلف از جمله دشواری نمونه‌برداری و خطر انتقال بیماری در هنگام نمونه‌برداری، غربالگری آزمایشگاهی فقط در گروه‌های هدف انجام می‌شود.

وی افزود: زنان باردار، افراد سرپایی علامت‌دار، افرادی که سن بالای 60 سال دارند یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند، گروه‌های هدف غربالگری آزمایشگاهی هستند همچنین در مورد افراد در تماس با فرد مبتلا به کووید 19 به شرط سن بالای 60 سال، وجود بیماری زمینه‌ای یا شامل گروه‌های پرخطر بودن از نظر عوارض کرونا و زنان باردار، غربالگری آزمایشگاهی انجام می‌شود.

لاری ادامه داد: در مورد زندانیان علامت‌دار نیز توصیه شده که در صورت دسترسی به تست، از همه افراد تست انجام شود و در غیر این صورت، در صورت تشخیص یک فرد مبتلا، از همه افراد در تماس با وی تست گرفته شود همچنین از کارکنان زندان که در تماس مستقیم با فرد مبتلا بوده‌اند هم باید تست انجام شود.

وی در مورد غربالگری معتادان متجاهر علامت‌دار در مراکز ماده 16 تشریح کرد: در ورودی قرنطینه توصیه می‌شود در صورت دسترسی به تست، همه افراد تست شده و در غیر این صورت، اگر یک فرد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد، از همه افراد در تماس با وی تست گرفته شود همچنین از کارکنان مراکز ماده 16 که در تماس مستقیم با معتادان متجاهر مبتلا به کووید 19 بودند هم باید تست گرفته شود.

لاری تصریح کرد: از مددجویان سامانسراها، مراکز نگهداری معلولان و سالمندان علامت‌دار و سایر مراکز تجمعی همچنین از افراد در تماس مستقیم با مددجویان مبتلا باید تست گرفته شود؛ از پرسنل شاغل در بخش‌های ویژه کووید 19 و کارکنان ارائه خدمات برای کووید 19 در واحدهای مراقبت‌های بهداشتی اولیه سلامت هم باید تست گرفته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر غربالگری اتباع خارجی تصریح کرد: اتباع خارجی علامت‌دار ساکن در مهمان شهرها و اتباع خارجی علامت‌دار که از کشورهای با شیوع بالای ویروس وارد کشور شده‌اند نیز باید تست بدهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۰۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان