//
کدخبر: ۲۶۸۹۵۴ //

سیم کشی غیر اصولی و دپوی نامناسب سیلندر اکسیژن، علت اصلی حادثه کلینیک سینا

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران علت اصلی انفجار کلینیک سینا را بیان کرد.

سیم کشی غیر اصولی و دپوی نامناسب سیلندر اکسیژن، علت اصلی حادثه کلینیک سینا
به گزارش فرتاک نیوز،

این عضو شورای شهر تهران علت اصلی انفجار در  کلینیک سینا را سیم‌کشی غیراصولی در مجموعه و دپوی نامناسب سیلندرهای اکسیژن اعلام کرد.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره حادثه کلینیک سینا مهر در صحن شورا گفت: ۲۶ درصد از حریق‌ها در پایتخت مربوط به ساختمان و ۵۴ درصد از حریق‌های ساختمانی مربوط به کاربری مسکونی است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کلینیک سینا مهر کاربری مسکونی داشته است، گفت: مسقف کردن حیاط جنوبی با پروفیل سبک و سقف غیر اساسی به منظور ایجاد سایبان، تبدیل ۴۰۵ مترمربع مسکونی به بخش بهداشتی و درمانی و تبدیل بخش مسکونی به بخش اداری در طبقات همکف، اول و دوم از جمله تخلفات ساختمانی این کلینیک است که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده بود.

نوری بیان داشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی به تعطیلی و یا قلع مستحدثات زائد و اعاده به وضعیت مجاز طی دو ماه همچنین تخریب و جمع‌آوری پروفیل سبک و سقف غیراساسی را داده است.

وی گفت:‌ مالک مدعی شده که گزارشات ارسال شده توسط آتش‌نشانی با واقعیت تطابق ندارد و بر اساس تجربیات خودش نسبت به ایجاد دو دستگاه شیلنگ آب آتش‌نشانی با پمپ فشار قوی و نگهداری چندین کپسول اقدام کرده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: به دلیل انفجارهای پی در پی محل ورودی ساختمان در زمان حادثه دسترسی آتش‌نشانان به حادثه‌دیدگان سخت بوده و آتش‌نشان‌ها پس از حدود ۴۵ دقیقه به محبوسین دسترسی پیدا کرده‌اند که ۲۰ نفر از محبوسین در ساختمان نجات و ۱۹ نفر فوت شده‌اند.

نوری گفت:‌ بهره‌برداری غیراصولی از حیاط ساختمان و دپوی قابل توجه دستگاه سیلندر اکسیژن ۵۰ کیلویی و نیتروژن در محل و در نظر نگرفتن پله فرار اضطراری همچنین تصرف پشت‌بام با ایجاد کاربری دفتر اداری از جمله تخلفات مالکان بوده است.

وی گفت: دسترسی نداشتن به پلکان ساختمان از طریق پشت‌بام، جانمایی نامناسب جعبه‌های فایبرباکس و آتش‌ خاموش‌کن‌های دستی همچنین سیم‌کشی غیراصولی در مجموعه و قرار گرفتن تابلو برق در راه‌پله از جمله موارد ناایمنی و تخلفات موجود در کلینیک سینا بوده است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان