//
کدخبر: ۲۵۷۳۴۴ //

اعلام نظر سازمان برنامه در خصوص تاخیر در اجرای پروژه‌ها به دلیل کرونا

سازمان برنامه و بودجه تأخیرات پیش آمده در اسفند سال گذشته در اجرای پروژه ها را که به دلیل جلوگیری از انتشار بیماری کرونا بوده است مجاز اعلام کرد.

اعلام نظر سازمان برنامه در خصوص تاخیر در اجرای پروژه‌ها به دلیل کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

 رئیس امور فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه در مکاتبه با شورای هماهنگی تشکلهای مهندسی، صنفی و حرفه‌ای با توجه به استعلام تشکل‌های صنفی در خصوص ادامه قردادهای جدید در شرایط بهداشتی کشور ناشی از کرونا نظر مشورتی خود را اعلام کرد.

در این مکاتبه آمده است، مصادیق شرایط حوادث قهری در قراردادهای حوزه نظام فنی و اجرایی کشور پیش‌بینی شده است. طرفین قراردادهای پیمانکاری ساخت و اجرا خدمات بازرسی و مشاوره میدانی مانند نظارت کارگاه و خدمات نصب و اجرا در کارهای انفورماتیکی می‌توانند با توجه به شرایط منطقه و پروژه و با رعایت دستورالعمل الزامات بهداشتی و سلامت محیط کار در پروژه های عمرانی به منظور تحقق جلوگیری از بروز و گسترش بیماری در محدوده پروژه ابلاغیه وزارت بهداشت در آموزش پزشکی و این سازمان خدمات موضوع قرارداد را ادامه دهند. یا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مفاد قراردادهای منعقده به گونه ای عمل نمایند که ضمن رعایت حقوق طرفین قرارداد الزامات کیفیت هزینه و زمان بهینه پروژه نیز تامین شود.
ضمنا نظر  مشورتی این امور بر مجاز محسوب شدن تأخیرات پیش آمده در اسفند سال گذشته تاکنون که به دلیل جلوگیری از انتشار بیماری بوده است می باشد.
بدیهی است ان دسته از قراردادهایی که منجر به جهش تولید شده یا در فهرست طرح‌ها و پروژه‌های مهم قابل اتمام در سال 99 قرار دارند لازم است ضمن رعایت الزامات سلامت و بهداشت کار ترتیبی اتخاذ گردد که تغییری در روند اتمام و تکمیل آنها صورت نگیرد.

سازمان برنامه و بودجه کشور ,

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان